La Diputació de Tarragona promou el territori amb el llibre de fotografia i paisatge viatge a la Conca de Barberà

El president de la institució supramunicipal presenta el volum a Santa Coloma de Queralt, com a acte previ a la inauguració de l'oficina descentralitzada del Consell Comarcal en aquest municipi

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La Diputació de Tarragona ha col·laborat  en tots els llibres  editats (falta per completar la col·lecció el cinquè llibre que s’editarà el proper any),  fins ara de la col·lecció PassFOTO13x18, creada en el marc del certamen Passanant Foto. Viatge a la Conca de Barberà 4 mostra els atractius de la Conca de Barberà a través d'imatges artístiques de gran bellesa plàstica. En aquesta ocasió, la publicació s'atura a la zona històrica de la Baixa Segarra, concretament als municipis de les Piles, Pontils, Rocafort de Queralt i Santa Coloma de Queralt. Les fotografies són obra de Miquel Abat, Josep M. Abadia, Josep Bou, Cori Pedrola, Lluïsa Roca i Carles Vilella, amb textos de Lluís Foix.

Viatge a la Conca de Barberà 4 s’ha presentat aquest divendres al vespre al Castell dels Comtes de Santa Coloma de Queralt, en un acte presidit per Josep Poblet, president de la Diputació, i amb l'assistència de l'alcalde del municipi i president del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, Ramon Borràs; de l'alcaldessa de Passanant i Belltall, Carme Amenós; del director de Passanant Foto, Josep Bou, i d'alcaldes i altres representants de municipis de la comarca. Josep Poblet ha destacat que llibres com aquest “donen prestigi i valor humà, social i cultural al territori i la gent”. El president de la Diputació també ha agraït als responsables de Passanant foto la seva contribució a la divulgació del patrimoni local i nacional.
El president de la Diputació, així com el president del Consell Comarcal,  recordà la tasca portada a terme per l’anterior president del Consell de la Conca de Barberà, alcalde de l’Espluga de Francolí i diputat a la Diputació de Tarragona, David Rovira,  ja que fou un dels impulsors d’aquesta col·lecció i que actualment es troba amb una delicada situació de salud, desitjant que pugui incorporar-se  el més aviat possible a l’activitat pública,  ja que persones com ell són necessàries per impulsar l’activitat al seu municipi i a la pròpia comarca. Així mateix Josep Poblet i Ramon Borràs, van destacar  el treball realitzat en l’edició d’aquest quart volum per l’autor dels  textos, Lluís Foix, “excel·lent periodista,  coneixedor i enamorat del nostre entorn” i és que Foix és fill del veí poble de Rocafort de Vallbona, municipi de la Vall del Corb.

La publicació del llibre també compta amb la col·laboració del Consell Comarcal de la Conca de Barberà i de diferents empreses privades i particulars. Segons explicà Josep Bou, director del Passanant Foto i Coordinador del llibre, per l’edició d’aquests quatre llibres s’han presentat un total de 1.800 fotografies, de les quals han estat seleccionades 619.

El volum presentat a Santa Coloma és el quart del total de cinc que tindrà la col·lecció PassFOTO 13x18. Cadascun es dedica a una zona diferent de la comarca, fins arribar als 22 municipis de què consta la Conca. El primer volum va recórrer Conesa, Forès, Llorac, Passanant i Belltall, Savallà del Comtat i Vallfogona de Riucorb. El segon va versar sobre Vimbodí i Poblet, Vallclara, Vilanova de Prades i l’Espluga de Francolí. I el tercer va recórrer Senan, Sarral, Solivella, Pira i Blancafort. En tots els volums editats fins ara, els diferents autors s’endinsen en carrers, places i altres indrets per poder copsar imatges actuals de cada nucli, amb una visió particular i plena de màgia.

Nou espai per a l'Oficina de Serveis del Consell
La presentació del llibre s'ha dut a terme com a acte previ a l'obertura oficial de la nova Oficina de Serveis del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, traslladada a la planta baixa del Castell dels Comtes després de set anys en un altre indret de Santa Coloma. La inauguració de l'espai ha anat a càrrec de Josep Poblet, acompanyat de la resta de representants locals i comarcals. L'oficina presta els serveis de registre, centre telemàtic, serveis socials d'atenció primària, serveis als joves, promoció econòmica i habitatge, i atenció al consumidor. Aquest servei descentralitzat del Consell Comarcal de la Conca de Barberà es va obrir el 2006 per facilitar els tràmits de la ciutadania de Santa Coloma -el tercer municipi més poblat de la comarca- i també de la rodalia, i evitar així que s'haguessin de desplaçar a la seu central del consell, a Montblanc, situada a gairebé 30 km.

En la seva intervenció Josep Poblet va fer referència al conveni únic, signat fa pocs dies a la seu de la institució intercomarcal entre la Diputació i els Consells Comarcals, un conveni que des de fa 20 anys no s’havia modificat i que ara en un nou redactat  permetrà ser més operatiu  i eficaç tant  pels conselles comarcals  com pels ajuntaments, ja que incorpora nous criteris  per fer més àgil i efectiu el suport  que es dóna per atendre les necessitats dels municipis, “hem d’optimitzar els recursos que disposem  per atendre millor les necessitats  dels municipis i de les persones”, manifestà Josep Poblet.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres