L’Ajuntament de Montblanc s’adhereix al Pacte Nacional pel Dret a Decidir

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat dimecres 17 de juliol el Ple de l’Ajuntament de Montblanc va aprovar per unanimitat una moció mitjançant la qual el consistori montblanquí s’adhereix al Pacte Nacional pel Dret a Decidir.

Amb l’aprovació d’aquesta moció també es vol promoure al municipi que entitats, associacions i agents econòmics se sumin també a aquest procés democràtic de l’exercici al dret a decidir i a la celebració d’una consulta sobre el futur polític de Catalunya.

El Pacte Nacional pel Dret a Decidir es va constituir al Parlament de Catalunya el dia 26 de juny de 2013, i és una cimera que vol facilitar la participació de la societat civil en el procés cap a la celebració d’una consulta sobre el futur polític de Catalunya.

El dret a decidir és un objectiu de país i, com a tal, ha de buscar el compromís i la coresponsabilitat de tots els agents per tal que se’l facin seu i impulsin l’expressió democràtica de tots els catalans i catalanes el dia que se celebri la consulta. Aquest suport majoritari és el que donarà legitimitat al procés i té la seva base en la llibertat d’expressió de qualsevol poble recollida en tots els tractats internacionals.

El dret a decidir garanteix un procés democràtic, transparent i de respecte a la pluralitat d’opinions de la societat. El pronunciament del poble de Catalunya ha de ser, únicament i exclusivament, l’expressió majoritària de la voluntat dels seus ciutadans i ciutadanes.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres