Bona gestió dels sistemes de sanejament durant el primer semestre de l’any

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Tot i els episodis de fortes pluges, el Consell Comarcal ha pogut assumir la gestió de la totalitat de les aigües residuals generades a la comarca.

Des de fa cinc anys, el Consell Comarcal es l’ens encarregat de la gestió dels sistemes de sanejament d’aigües residuals a la comarca, mitjançant el conveni de col·laboració que es va signar amb l’Agència Catalana de l’Aigua. Actualment s’estan gestionant les depuradores de Montblanc, l’Espluga de Francolí, Sta. Coloma de Queralt, Solivella i Senan i els col·lectors en alta de Vimbodí, Poblet i Les Masies.

Durant el mes de març d’aquest any va passar a formar part del servei mancomunat de gestió d’aigües residuals de la comarca, la depuradora de Solivella. Aquesta depuradora dóna servei a tot el municipi i disposa dels equips suficients per assegurar un correcte tractament de les aigües d’entrada.

Amb aquest servei, el Consell Comarcal assegura la gestió de les aigües residuals de més de tres quarts dels habitants de la comarca. L’objecte futur del Servei de Medi Ambient es continuar amb aquesta gestió, ampliant el servei de forma progressiva fins a realitzar la gestió de les aigües residuals a la totalitat de municipis i nuclis de la comarca.

Durant el primer semestre de 2013, les depuradores han estat correctament gestionades i no s’ha detectat cap incidència en el seu funcionament, ja que inclús durant els episodis de pluges es va aconseguir mantenir el procés i assegurar-ne la sortida d’aigua residual tractada dins els nivells que estipula la normativa vigent. Els cabals d’entrada encara estan en procés de regulació i s’ha assolit els llindars de depuració previstos per a la població a la qual donen servei aquestes instal·lacions.

La futura gestió d’aquestes instal·lacions passa per realitzar els correctes manteniments dels equips, fent que la seva vida útil sigui el més llarga possible i tenint que realitzar menors inversions i optimitzant els recursos, que són les finalitats utilitzades durant aquests cinc anys i les quals asseguren el bon funcionament de les instal·lacions i la bona qualitat de l’aigua que es torna a emetre al medi. Però també fent una gestió correcta de l’ús de l’aigua a les llars i les indústries, ja que la sostenibilitat dels recursos comença amb la gestió que en fem els usuaris.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres