Joan Güell pren possessió de l’alcaldia de Vimbodí i Poblet en un multitudinari ple

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Joan Güell ja és oficialment l’alcalde de Vimbodí i Poblet. El ple extraordinari va escollir-lo aquest cap de setmana amb els vots favorables de l’equip de govern, fet que li atorga la responsabilitat de ser al capdavant de l’Ajuntament durant els propers dos anys.
Güell era fins fa poc primer tinent d’alcalde del municipi. Està afiliat a CiU, partit pel qual va ser diputat al Parlament en l’anterior legislatura, i té 25 anys. Això el converteix en un dels alcaldes més joves de tot Catalunya i l’Estat. Joan Güell substitueix en el càrrec Lluís Grau, que va renunciar voluntàriament a l’alcaldia després de deu anys al capdavant del municipi i un cop acomplerts els principals projectes que s’havia marcat a l’inici del seu mandat. Lluís Grau va ser, precisament, qui va lliurar la vara i la insígnia d’alcalde a Joan Güell, en el decurs d’un emotiu plenari amb l’assistència de nombrosa ciutadania.
L’acte de presa de possessió també va dur fins a Vimbodí representants de la totalitat d’administracions del territori: el delegat de la Generalitat a Tarragona, Quim Nin; els secretari de la mesa del Parlament de Catalunya, Josep Rull; el senadors Josep Maldonado i Jordi Sendra; el vicepresident de la Diputació, Josep Maria Cruset; la diputada de la Diputació Judit Fàbregas; els diputats al Parlament, Albert Batet i Meritxell Roigé; el conseller comarcal, Josep Amill; i nombrosos alcaldes i representants de la Conca de Barberà, de municipis com Solivella, Vilanova de Prades, Sarral o Vilaverd.
A l’inici del seu discurs de presa de possessió, Güell va lloar la figura i la tasca del seu predecessor, de qui va destacar el seu bon mestratge, honestedat i capacitat de treball al servei de la ciutadania. Tot seguit, va deixar clar el seu afany per continuar millorant dia a dia el municipi de Vimbodí i Poblet, malgrat el moment econòmic que viu actualment el país. En aquest sentit, es va comprometre a lluitar pel creixement i la consecució de nous reptes que millorin la qualitat de vida dels vimbodinencs i les vimbodinenques, mitjançant la complicitat amb les administracions supralocals, la iniciativa privada i el conjunt de les entitats i la ciutadania del municipi. Güell va anunciar la intenció del Consistori d’engegar un pla de recuperació demogràfica que abasti diferents àmbits, entre els quals la creació de llocs de treball per propiciar que els vimbodinencs i les vimbodinenques que ho desitgin puguin guanyar-se la vida al mateix municipi.
Sonors aplaudiments en el parlament
El nou alcalde també es va referir al veïnatge amb el monestir de Poblet i la necessitat de continuar refermant-hi els vincles, en pro d’un projecte comú. Joan Güell va ressaltar els molts actius del municipi, principalment la seva gent, des de l’empenta dels més joves fins a l’experiència dels més grans. Així mateix, va posar de manifest la situació geogràfica privilegiada del municipi, les seves comunicacions i els seus molt actius turístics i econòmics, elements que han de servir de base a un futur esperançador. El parlament de Joan Güell va arrencar sonors aplaudiments de la sala i la felicitació de tots els assistents.
Güell era fins fa poc primer tinent d’alcalde del municipi. Està afiliat a CiU, partit pel qual va ser diputat al Parlament en l’anterior legislatura, i té 25 anys. Això el converteix en un dels alcaldes més joves de tot Catalunya i l’Estat. Joan Güell substitueix en el càrrec Lluís Grau, que va renunciar voluntàriament a l’alcaldia després de deu anys al capdavant del municipi i un cop acomplerts els principals projectes que s’havia marcat a l’inici del seu mandat. Lluís Grau va ser, precisament, qui va lliurar la vara i la insígnia d’alcalde a Joan Güell, en el decurs d’un emotiu plenari amb l’assistència de nombrosa ciutadania.
L’acte de presa de possessió també va dur fins a Vimbodí representants de la totalitat d’administracions del territori: el delegat de la Generalitat a Tarragona, Quim Nin; els secretari de la mesa del Parlament de Catalunya, Josep Rull; el senadors Josep Maldonado i Jordi Sendra; el vicepresident de la Diputació, Josep Maria Cruset; la diputada de la Diputació Judit Fàbregas; els diputats al Parlament, Albert Batet i Meritxell Roigé; el conseller comarcal, Josep Amill; i nombrosos alcaldes i representants de la Conca de Barberà, de municipis com Solivella, Vilanova de Prades, Sarral o Vilaverd.
A l’inici del seu discurs de presa de possessió, Güell va lloar la figura i la tasca del seu predecessor, de qui va destacar el seu bon mestratge, honestedat i capacitat de treball al servei de la ciutadania. Tot seguit, va deixar clar el seu afany per continuar millorant dia a dia el municipi de Vimbodí i Poblet, malgrat el moment econòmic que viu actualment el país. En aquest sentit, es va comprometre a lluitar pel creixement i la consecució de nous reptes que millorin la qualitat de vida dels vimbodinencs i les vimbodinenques, mitjançant la complicitat amb les administracions supralocals, la iniciativa privada i el conjunt de les entitats i la ciutadania del municipi. Güell va anunciar la intenció del Consistori d’engegar un pla de recuperació demogràfica que abasti diferents àmbits, entre els quals la creació de llocs de treball per propiciar que els vimbodinencs i les vimbodinenques que ho desitgin puguin guanyar-se la vida al mateix municipi.
Sonors aplaudiments en el parlament
El nou alcalde també es va referir al veïnatge amb el monestir de Poblet i la necessitat de continuar refermant-hi els vincles, en pro d’un projecte comú. Joan Güell va ressaltar els molts actius del municipi, principalment la seva gent, des de l’empenta dels més joves fins a l’experiència dels més grans. Així mateix, va posar de manifest la situació geogràfica privilegiada del municipi, les seves comunicacions i els seus molt actius turístics i econòmics, elements que han de servir de base a un futur esperançador. El parlament de Joan Güell va arrencar sonors aplaudiments de la sala i la felicitació de tots els assistents.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
