El Govern va distingir els 226 estudiants que van obtenir un excel·lent a les Proves d’Accés a la Universitat 2013

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Govern de la Generalitat va distingir els 226 estudiants que han obtingut una qualificació d’excel·lent en les proves d’accés a la universitat (PAU) que van tenir lloc el passat mes de juny. La nota d’aquests estudiants en la fase general de les proves ha estat igual o superior a 9.
Els 226 estudiants distingits van recollir el guardó en un acte que es va celebrar al Palau de Congressos de Catalunya. La Generalitat va crear aquests guardons, el 2001, amb la finalitat de premiar als alumnes que havien obtingut millors resultats en les PAU. Els 8 estudiants amb les millors notes (hi ha alumnes que comparteixen la mateixa nota) van rebre, a més d’una menció especial, un val de 300 euros en material educatiu.
El conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, ha destacat que “la joventut és el futur de Catalunya. Volem una joventut com més formada millor, per això des de la política fem tot el que podem i una mica més”. Mas-Colell ha encoratjat als joves assegurant que “si dediqueu moltes hores i intensitat a l’estudi i al treball teniu el futur completament obert per molt que no sapiguem com serà. Catalunya us estarà agraïda perquè necessitem gent molt preparada”.
Perfil dels guardonats
Pel que fa als estudiants, 113 dels 226 guardonats procedeixen de centres públics i 113 de centres privats. Dels 226, 138 són noies i 88 són nois. I pel que fa a la seva procedència, la majoria d’estudiants pertanyen a les comarques de Barcelona. La resta de guardonats es distribueixen entre 28 comarques i 49 centres tenen més d’un distingit. Dels 8 primers estudiants (7 noies i 1 noi), amb notes iguals o superior a 9.6, cinc pertanyen a centres públics i tres a centres concertats/privats.
Els 226 estudiants distingits van recollir el guardó en un acte que es va celebrar al Palau de Congressos de Catalunya. La Generalitat va crear aquests guardons, el 2001, amb la finalitat de premiar als alumnes que havien obtingut millors resultats en les PAU. Els 8 estudiants amb les millors notes (hi ha alumnes que comparteixen la mateixa nota) van rebre, a més d’una menció especial, un val de 300 euros en material educatiu.
El conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, ha destacat que “la joventut és el futur de Catalunya. Volem una joventut com més formada millor, per això des de la política fem tot el que podem i una mica més”. Mas-Colell ha encoratjat als joves assegurant que “si dediqueu moltes hores i intensitat a l’estudi i al treball teniu el futur completament obert per molt que no sapiguem com serà. Catalunya us estarà agraïda perquè necessitem gent molt preparada”.
Perfil dels guardonats
Pel que fa als estudiants, 113 dels 226 guardonats procedeixen de centres públics i 113 de centres privats. Dels 226, 138 són noies i 88 són nois. I pel que fa a la seva procedència, la majoria d’estudiants pertanyen a les comarques de Barcelona. La resta de guardonats es distribueixen entre 28 comarques i 49 centres tenen més d’un distingit. Dels 8 primers estudiants (7 noies i 1 noi), amb notes iguals o superior a 9.6, cinc pertanyen a centres públics i tres a centres concertats/privats.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
