Blancafort, cicle de conferències 2013: “La divertida crisi de l’euro”

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El divendres passat 18 d’octubre, va tenir lloc al nostre Casal de la Gent Gran la conferència sobre “La divertida crisi de l’euro”.

Aquesta xerrada, organitzada per l’Ajuntament de Blancafort i el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, està inclosa en el cicle de conferències per a l’any 2013 dissenyat i dirigit especialment al Casal de Jubilats de Blancafort, si bé es tracta d’actes oberts a tothom.

La conferència va anar a càrrec del Sr. Xema Cardona Tomàs, economista i professor de la URV, el qual va estar preparant tot el material en tant els assistents arribaven i s’acomodaven. Va ser presentat pel nostre president.

El Xema es va adreçar a l’auditori mitjançant una xerrada dividida en quatre grans blocs: Història de la Unió Europea; Crisi del 2008; Solucions?; i Futur de la UE.
Així va començar el recorregut l’any 1957 amb els Tractats de Roma i sis països membres, fins a l’Europa dels vint-i-set actual, passant pel pacte d’estabilitat (1992), dèficit inferior al 3% del PIB, i deute públic inferior al 60% del PIB.

La crisi actual aflora l’any 2008 amb l’esclat de les bombolles de Grècia, Irlanda, Portugal, Espanya, Itàlia, d’on els inversors se’n van diagnosticant aquests països amb uns problemes d’insolvència.

Les solucions passen pel BCE en última instància, unificació bancària, unificació fiscal, i el futur passa pels eixos reacció, creativitat, actitud positiva, capacitat emprenedora, i canvi de consciència.

Una aportació molt interessant que va motivar els assistents a la sessió a fer-la molt interactiva i col·loquial.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres