Un any ben internacional per als grallers dels Amics dels Gegants de Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El cap de setmana del 19 i 20 d’octubre, els Grallers dels Amics dels Gegants de Montblanc han tornat a passar fronteres, en aquesta ocasió, fins a terres franceses per acompanyar la Mulassa de Tarragona a la població de Bessan.
Amb motiu de l’intercanvi de la Mulassa de Tarragona iniciat el passat any amb la participació de l’Ané de Bessan a les Festes de Santa Tecla, en aquesta ocasió la visita ha estat per part dels tarragonins a Bessan. I la delegació ha estat integrada pels Grallers dels Amics dels Gegants de Montblanc, que han posat l’acompanyament musical.
L’expedició partia el dissabte a la matinada direcció terres franceses. Arribats a destí, i un cop allotjats a l’hotel, arribava la recepció oficial que l’alcalde de Bessan va oferir a la delegació catalana, amb els corresponents parlaments i intercanvis d’obsequis. No hi va faltar una petita actuació dels grallers montblanquins que van oferir un seguit de peces al so de la gralla, i com no podia faltar-hi, “l’himne festiu tarragoní”, l’Amparito.
A la tarda, els carrers van ser l’escenari de la mostra de bestiari festiu que va comptar amb diferents grups francesos: el Poulain de Vias, el Poulain de Pezenas, el Poulain de Montblanc, el Cheval de Mer d’Agde, l’Ané de Bessan i la Mulassa de Tarragona. Tot i les amenaces del temps, es va poder fer tota la cercavila i el fi de festa amb un seguit de balls de lluïment, on no va faltar el ball de la Mulassa de Tarragona.
Els Grallers dels Amics dels Gegants de Montblanc van acabar la jornada amb una actuació junt amb els músics que acompanyaven el Poulain de Montblanc de França. Un fet excepcional de les dues formacions dels Montblanc de França i de Catalunya.
A la nit, el sopar de germanor i la revetlla musical de fi de festa van acomiadar la jornada de dissabte. L’endemà diumenge, van oferir-los una visita a la cooperativa de Bessan per conèixer les varietats de vins que elaboren en aquella regió. I ja al migdia, arribava l’inici del viatge de retorn cap a terres catalanes, que posava el punt final a quarts de set de la tarda.
Amb aquesta nova sortida dels Grallers, es completa un any del tot internacional per a la formació, que els ha portat a actuar a tres països diferents: Itàlia, a Verona; Alemanya, a Berlín; i a França, a Bessan.
Amb motiu de l’intercanvi de la Mulassa de Tarragona iniciat el passat any amb la participació de l’Ané de Bessan a les Festes de Santa Tecla, en aquesta ocasió la visita ha estat per part dels tarragonins a Bessan. I la delegació ha estat integrada pels Grallers dels Amics dels Gegants de Montblanc, que han posat l’acompanyament musical.
L’expedició partia el dissabte a la matinada direcció terres franceses. Arribats a destí, i un cop allotjats a l’hotel, arribava la recepció oficial que l’alcalde de Bessan va oferir a la delegació catalana, amb els corresponents parlaments i intercanvis d’obsequis. No hi va faltar una petita actuació dels grallers montblanquins que van oferir un seguit de peces al so de la gralla, i com no podia faltar-hi, “l’himne festiu tarragoní”, l’Amparito.
A la tarda, els carrers van ser l’escenari de la mostra de bestiari festiu que va comptar amb diferents grups francesos: el Poulain de Vias, el Poulain de Pezenas, el Poulain de Montblanc, el Cheval de Mer d’Agde, l’Ané de Bessan i la Mulassa de Tarragona. Tot i les amenaces del temps, es va poder fer tota la cercavila i el fi de festa amb un seguit de balls de lluïment, on no va faltar el ball de la Mulassa de Tarragona.
Els Grallers dels Amics dels Gegants de Montblanc van acabar la jornada amb una actuació junt amb els músics que acompanyaven el Poulain de Montblanc de França. Un fet excepcional de les dues formacions dels Montblanc de França i de Catalunya.
A la nit, el sopar de germanor i la revetlla musical de fi de festa van acomiadar la jornada de dissabte. L’endemà diumenge, van oferir-los una visita a la cooperativa de Bessan per conèixer les varietats de vins que elaboren en aquella regió. I ja al migdia, arribava l’inici del viatge de retorn cap a terres catalanes, que posava el punt final a quarts de set de la tarda.
Amb aquesta nova sortida dels Grallers, es completa un any del tot internacional per a la formació, que els ha portat a actuar a tres països diferents: Itàlia, a Verona; Alemanya, a Berlín; i a França, a Bessan.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
