Barberà de la Conca acull l’assemblea anual dels escoltes i les guies del Camp de Tarragona

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La trobada es realitzà el passat dissabte 19 d’octubre a la Sala del Cafè de Barberà, on els caps o monitors dels 13 agrupaments de la Demarcació de Tarragona de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya (MEG) van tancar el curs anterior i aprovaren el pla d’acció per al proper. També van escollir els nous membres de la Junta Directiva i es van presentar els equips de formació i de suport a la tasca educativa.
El diumenge es dedicà a l’intercanvi entre caps i a la reflexió al voltant del joc com a eina pedagògica, tema que es treballarà durant tot aquest curs. L’acte comptà amb la presència de Manel Raquena, conseller de Joventut i Participació Ciutadana de la Conca de Barberà, i Marc Rovira, alcalde de Barberà de la Conca. També hi prengueren part Jordi Valls i Trini Molist, membres de la Junta Directiva de l’entitat d’àmbit nacional.
A primera hora del passat dissabte 19 d’octubre començaren a arribar a Barberà de la Conca els primers caps o monitors dels 13 agrupaments escoltes i guies de les comarques de Tarragona. La Sala del Cafè acollí més de 150 caps que decidiren els reptes del proper curs i els horitzons a assumir durant els propers 3 anys: continuar potenciant la formació dels educadors/es, afavorir l’aprenentatge-servei (APS) amb els infants, estrènyer llaços amb entitats, institucions i administracions per millorar l’estat dels locals i dur la gestió d’una casa de colònies del territori.
Presents a l’acte, Marc Rovira, alcalde del municipi, i Manel Raquena, conseller de Joventut i Participació Ciutadana de la Conca de Barberà, van animar els presents a continuar amb la seva tasca voluntària com a educadors i en la seva acció com a joves dins de la nostra societat, encoratjant-los a emprendre amb ganes els reptes que es proposaven en assemblea. Per la seva part, Salvador Grané i Ainhoa Huguet, presidents, destacaren en el seu informe que “la situació de crisi social i econòmica converteixen la tasca dels agrupaments en una proesa”, ja que “actuem a contracorrent del pensament generalitzat que prioritza l’individualisme i la competició per davant de tot”.
Durant el plenari, els diversos agrupaments exposaren la memòria del curs anterior, s’aprovaren els comptes i el pressupost i també s’escolliren els nous representants de la junta directiva: Josep Ramon Marsal serà el nou president o comissari de la Demarcació i Laia Torres, la nova responsable pedagògica.
La “Trobada 0”, juntament amb la realització de l’assemblea anual, representa el tret de sortida a les activitats educatives que els joves voluntaris realitzen cada dissabte amb els infants i joves de la seva població. El proper mes de novembre, es tornaran a trobar amb la resta d’agrupaments i demarcacions de Catalunya per celebrar a Girona l’assemblea general de l’entitat.
El diumenge es dedicà a l’intercanvi entre caps i a la reflexió al voltant del joc com a eina pedagògica, tema que es treballarà durant tot aquest curs. L’acte comptà amb la presència de Manel Raquena, conseller de Joventut i Participació Ciutadana de la Conca de Barberà, i Marc Rovira, alcalde de Barberà de la Conca. També hi prengueren part Jordi Valls i Trini Molist, membres de la Junta Directiva de l’entitat d’àmbit nacional.
A primera hora del passat dissabte 19 d’octubre començaren a arribar a Barberà de la Conca els primers caps o monitors dels 13 agrupaments escoltes i guies de les comarques de Tarragona. La Sala del Cafè acollí més de 150 caps que decidiren els reptes del proper curs i els horitzons a assumir durant els propers 3 anys: continuar potenciant la formació dels educadors/es, afavorir l’aprenentatge-servei (APS) amb els infants, estrènyer llaços amb entitats, institucions i administracions per millorar l’estat dels locals i dur la gestió d’una casa de colònies del territori.
Presents a l’acte, Marc Rovira, alcalde del municipi, i Manel Raquena, conseller de Joventut i Participació Ciutadana de la Conca de Barberà, van animar els presents a continuar amb la seva tasca voluntària com a educadors i en la seva acció com a joves dins de la nostra societat, encoratjant-los a emprendre amb ganes els reptes que es proposaven en assemblea. Per la seva part, Salvador Grané i Ainhoa Huguet, presidents, destacaren en el seu informe que “la situació de crisi social i econòmica converteixen la tasca dels agrupaments en una proesa”, ja que “actuem a contracorrent del pensament generalitzat que prioritza l’individualisme i la competició per davant de tot”.
Durant el plenari, els diversos agrupaments exposaren la memòria del curs anterior, s’aprovaren els comptes i el pressupost i també s’escolliren els nous representants de la junta directiva: Josep Ramon Marsal serà el nou president o comissari de la Demarcació i Laia Torres, la nova responsable pedagògica.
La “Trobada 0”, juntament amb la realització de l’assemblea anual, representa el tret de sortida a les activitats educatives que els joves voluntaris realitzen cada dissabte amb els infants i joves de la seva població. El proper mes de novembre, es tornaran a trobar amb la resta d’agrupaments i demarcacions de Catalunya per celebrar a Girona l’assemblea general de l’entitat.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
