Sortida del CAM per l’Alt Camp

Esports

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Diumenge dia 20, el CAM es va desplaçar a Querol (Alt Camp) per fer un tomb cap a l’església de Sant Jaume de Montagut i al cim del mateix nom.

Van arribar al poble i van agafar un camí al costat de la carretera, que els va fer passar pel voral d’una finca agrícola, trobant-se un xic desdibuixat on la vegetació els podia esgarrinxar una mica. Amb precaució el van anar traspassant fins arribar al Torrent Roig, on van fer un saltiró per traspassar-lo. Van empalmar una pista pel mig del bosc ple de pins, alzines i també algun roure, sempre costa amunt, però els revolts el van fer més progressiu i agradable. Així, van arribar al Mas de l’Aranya, d’on són originaris els avantpassats del Sisco. Aquí, van aprofitar per gaudir d’unes esplèndides vistes i van aprofitar per esmorzar.

De nou, van agafar el pas i ho van fer per un camí més planer per l’altiplà que els va portar fins a l’espectacular església de Sant Jaume de Montagut, d’estil gòtic. Van gaudir de l’entorn i van seguir tot agafant el GR-172, que els va portar per un corriol que voreja el cim, tot passant pel racó de Sant Bernat. Poc després, van acaronar el cim del Montagut (964 m), on van gaudir del seu esplèndid mirador amb unes bones panoràmiques.

Camí de retorn

Van deixar les altures per un bonic corriol fins a una pista que els va portar a la carretera per deixar-la al coll de Montagut, a on van girar a l’esquerra per un camí entre vinyes. La baixada es va fer llarga i ja eren al coster de Moneu, on tenien bones vistes sobre el castell de Pinyana i les serres de la capçalera del Gaià. Van arribar a la font de Querol tot just a l’entrada del poble, on van donar per acabada aquesta nova caminada per la comarca veïna de l’Alt Camp.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres