Els Amics dels Gegants de Montblanc han iniciat les sortides de tardor amb la visita a Teià (el Maresme)

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El diumenge 10 de novembre, prop d’una quarantena de components dels “Amics dels Gegants” de Montblanc van gaudir de la sortida a la població de Teià, per obrir les actuacions d’aquest darrer trimestre de l’any.

De bon matí, s’iniciava el viatge amb autocar cap a la comarca del Maresme, per participar en la 27a Trobada de Gegants amb motiu de les festes de Sant Martí de Teià. Arribats a destí, els gegants d’aquella població donaven la benvinguda a tots els seus convidats i, de mica en mica, els gegants s’anaven plantant a la plaça de la Cooperativa. Els Veguers de Montblanc visitaven per primera ocasió Teià, tot i que la colla montblanquina ja havia participat en anys anteriors amb els gegants vells de l’entitat.

No hi va faltar l’esmorzar de germanor que va aplegar més de 500 geganters de les colles de Sant Vicenç dels Horts, Navarcles, Vilassar de Dalt, el Masnou, Tordera, Santa Coloma de Gramenet, la Roca del Vallès, Alella, Caldes d’Estrac, l’Escola Bergantí i l’Escola Sagrada Família del Masnou, el Pi de Barcelona, Palafolls, els Amics dels Gegants de Montblanc i els amfitrions de Teià.

Al punt del migdia, la Riera de Teià s’omplia de tots els gegants amb les respectives colles i grups de música, amenitzant una bona cercavila. Els Veguers de Montblanc, una vegada més, no van parar de ballar al so dels seus grallers i del bon ambient de la jornada. Un fet curiós a destacar, la presència de la “Grossa Catalana”, el capgròs que ha popularitzat l’espot de la nova loteria catalana, i que pertany a la colla de Geganters d’Alella, també va voler fotografiar-se amb els montblanquins tot desitjant-los bona sort.  La jornada gegantera va finalitzar al Parc de Can Godó amb les ballades de lluïment i el fi de festa.

Els montblanquins van acabar de passar el dia a Teià, retornant de nou cap a la Conca de Barberà a mitja tarda.

Aquest proper dissabte, tornaran a agafar l’autocar per marxar en aquesta ocasió cap al Pirineu, a Sort, per participar en una jornada multitudinària a la coneguda “Bruixa d’Or” que vol batre el rècord Guiness de bruixes d’arreu del món, i que comptarà amb tot un seguit d’actuacions de cultura catalana. Aquesta sortida els Amics dels Gegants de Montblanc la portaran a terme conjuntament amb la Unió Anelles de la Flama de Valls, que hi participarà amb la Mulassa, el Bou, l’Ós i els seus Gegants.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres