Presentació del llibre 1714. El setge a Barcelona, al castell de Barberà de la Conca

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat dissabte va tenir lloc a la capella del Castell de Barberà la presentació del llibre 1714. El setge a Barcelona, de Guillem H. Pongiluppi i de Francesc Xavier Hernàndez Cardona.

Aquest acte era organitzat pels Amics del Castell de Barberà, amb el suport de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Barberà de la Conca, i cloïa les activitats culturals organitzades pels Amics aquest any. Durant la presentació, Francesc Xavier Hernàndez, historiador  i catedràtic de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Barcelona, va fer una amena dissertació sobre els esdeveniments històrics que recull el llibre i va apropar les persones assistents als fets de l’Onze de Setembre de 1714 a Barcelona i al setge cruel i la resistència heroica, al crit de “Viurem lliures o morirem” de la capital catalana. Malauradament, Catalunya, un país capdavanter en la construcció de les llibertats constitucionals, va quedar sotmesa als designis de la barbàrie absolutista dels Borbons. Aquest llibre vol recordar la memòria d’aquells fets heroics i de l’anhel sempre present del poble català a la seva plena llibertat.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres