La militància d’UDC de l’Alt Camp i la Conca que serà baixa és insignificant

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El nombre de militants d’Unió Democràtica de Catalunya (UDC) de les comarques de l’Alt Camp i Conca de Barberà que es donaran de baixa del partit per la crítica a la gestió del seu líder, Josep Antoni Duran i Lleida, sobre el procés sobiranista iniciat a Catalunya és “insignificant”, segons ha declarat a la nostra redacció el president de la Intercomarcal de Tarragona, el vallenc Martí Barberà. Apunta que potser “una o dues persones en les dues comarques i de manera molt puntual. Algun militant vallenc, amic personal de Raül Font,” que forma part del sector crític.

On sembla que hi haurà una fuita més gran de militants d’Unió serà a la ciutat de Tarragona, on es concentra el major número de militants de la demarcació, quatre-cents, aproximadament, una seixantena dels quals han anunciat la seva marxa.

En aquest sentit, Martí Barberà, que també és membre nat del Comitè de Govern d’UDC, suposa que, malgrat que encara aquesta militància no ha anunciat la baixa, “continua recollint firmes i sé que molta gent els està dient que no. Suposo que amb comptagotes intenten sumar”.

El president de la Intercomarcal de Tarragona recorda que al desembre del 2009 aquest mateix grup de militants ja va amenaçar que es donarien de baixa 150 militants a la ciutat de Tarragona. En aquest sentit, Martí Barberà manifesta que, “ara sí, espero que marxin d’una manera definitiva, però abans intenten fer mal”.

D’altra banda,  Barberà emfatitza que, malgrat el nombre de futures baixes, “no són militants que estiguin en actiu. Em preocuparia la baixa de Mateu Montserrat, alcalde del Pla de Santa Maria, que abandonés Unió”.

Tot i que les notícies sobre la baixa de militància a Unió han anat sortint en els mitjans de comunicació des de fa setmanes, el sector crític encara no ha presentat el manifest, el text, a la direcció del partit, a Barcelona, juntament amb les signatures i les corresponents baixes. Així ho explica el president de la Intercomarcal de Tarragona, que “dilluns vam tenir reunió del comitè de govern i no han presentat res enlloc i no sé si ho estan gestionant bé tot això”.

Barberà veu la divisió interna d’UDC a la ciutat de Tarragona l’any 2008 i amb Raül Font, exregidor de l’Ajuntament de Tarragona i número 2 a Madrid: “Quan vaig presentar-me i vaig guanyar —i ell en l’altra candidatura—, no va pair mai que perdés”. “Ara esperen que des de la direcció de Barcelona els ofereixin quelcom i aleshores afluixaran. Una de les que va al capdavant, Laura Castell, l’any passat volia presentar-se per anar a les llistes al Parlament. Si no estàs d’acord amb l’ideari del partit i amb Duran i Lleida, no presentis la teva candidatura”.

Confederal
El polític vallenc Martí Barberà s’ha confessat que, en tot aquest procés sobiranista en què està immersa Catalunya, és “confederal”, és a dir, que defensa “una Catalunya amb estat propi i negociar amb Madrid quines estructures d’estat podem compartir en benefici dels dos. Aquesta alternativa confederal depèn que Madrid obri portes”.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres