Josep Andreu no veuria malament que Abertis reprengués les obres de l’A-27

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’alcalde de Montblanc, Josep Andreu, que fa ben pocs dies es reunia amb el seu homòleg de Valls, Albert Batet, ha declarat al nostre setmanari que no veuria malament que, finalment, fos l’empresa Abertis la que tirés endavant les obres que van quedar aturades de l’autovia A-27 —els trams compresos entre el Morell i Valls i de Valls fins a Montblanc.

Tot plegat sorgeix arran de la sessió que el Cercle d’Infraestructures Reus va celebrar aquest passat divendres 15 de novembre a la seu de la Cambra de Comerç de Reus, amb el títol “Del Camp a Lleida: A-27, PS-2, N-240”. En aquesta sessió, s’hi van donar cita el director general d’Abertis Autopistes, Josep Lluís Giménez Sevilla, el portaveu de Conca22, Ramon Queralt, i l’alcalde de Valls, Albert Batet. Curiosament, però, cap representant del Govern espanyol va ser present en aquest acte, en el decurs del qual el director general d’Abertis Autopistes va referendar la voluntat de la concessionària de fer-se càrrec de la finalització d’aquesta infraestructura tan vital pel territori. La finalització tindria un cost estimat de 160 milions d’euros, 109 dels quals correspondrien al túnel del coll de Lilla i 27, a l’enllaç fins a Montblanc, pel que ens afecta a la comarca, amb un plaç de realització d’uns 18 mesos més el que tardés el Ministerio en els tràmits.

Aquesta proposta d’Abertis, però, lògicament no seria sense cap contrapartida, ja que la concessionària demanaria a canvi que les actuals concessions de l’AP-7 i l’AP-2 s’allarguessin un any i mig; temps aquest que la concessionària considera suficient per amortitzar el cost de fer-se càrrec de l’obres de l’anhelada autovia, que, cal dir, quedaria lliure de peatge. La concessionària, a més, establiria bonificacions, possiblement, d’un 50% per als camions i d’un 75% per als turismes, per tal que, un cop arribada l’A-27 a Montblanc, fos atractiu que aquests agafessin l’autopista fins a Lleida, descongestionant, de pas, el trànsit de la N-240 fins a Lleida, on tants accidents s’han registrat. A més a més, la Generalitat hauria d’establir bonificacions en els moviments interns de l’AP-2, entre l’Albi i la Bisbal del Penedès.

Malauradament, però, tot plegat depèn en gran mesura del que acabi determinant el Ministeri de Foment espanyol, que és el qui des de fa tres anys té paralitzades les obres per manca de pressupost, un cop la crisi va arribar al seu punt més àlgid —recordem que només ha finalitzat el primer tram, que va de Tarragona al Morell.

Josep Andreu: “Caldrà llegir la lletra petita”

L’alcalde de Montblanc no veuria gens malament que, finalment, fos Abertis qui acabés duent a terme les obres de l’A-27, ara paralitzades. De fet, en declaracions al nostre setmanari, Andreu va ser clar, “s’ha de dur a terme l’A-27 com sigui i, de fet, el futur és haver de pagar per anar d’un lloc a l’altre i d’altres elements com l’eurovinyeta”, en relació amb el tema de l’allargament de les concessions com a contrapartida. També afegia: “Veig bé la proposta de la concessionària, tot i que caldrà llegir bé la lletra petita per tal de no trobar-nos amb sorpreses. Sigui com sigui, benvinguda sigui l’oferta i ara caldrà superar les negociacions amb el Govern espanyol”.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres