L’Schola Cantorum Sant Miquel porta el cant gregorià a la missa en català de TVE-2

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat diumenge 17 de novembre un grup de montblanquins i montblanquines van acompanyar l’Schola Cantorum Sant Miquel de Montblanc a la Missa de TVE-2 en català a Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental). La Missa de TVE-2 s’emet cada diumenge amb regularitat des del 10 d’octubre del 1982 i és el programa en català més antic de la televisió. Tot i la intensa pluja del dia, una trentena de persones de la Vila Ducal, juntament amb els components de l’Schola Cantorum Sant Miquel de Montblanc, van sortir a primera hora del matí en direcció als estudis de Televisió Espanyola de Catalunya a Sant Cugat del Vallès.
El grup montblanquí va ser rebut per Ignasi Miranda, periodista i coordinador actual de la Missa de TVE-2. En els estudis de Sant Cugat, el grup va poder esmorzar i a on també, els lectors van poder preparar-se en la sessió de maquillatge abans de sortir davant de càmera. Tot seguit, el grup va dirigir-se cap al monestir de Sant Domènec de monges dominiques de Sant Cugat del Vallès, molt a prop dels estudis de TVE. En aquest monestir, s’emet, des del 2008, la celebració eucarística de TVE-2, presidida per Mn. Manel Valls des del 1992. La Schola Cantorum Sant Miquel de Montblanc va acompanyar amb el cant gregorià les diverses parts de la litúrgia, en el cant d’entrada, els salms i en la comunió.
Tot seguit, el grup va continuar la seva excursió amb una visita al monestir de Sant Cugat del Vallès. En una visita guiada, a les antigues estances de l’antic monestir benedictí de Sant Cugat, el grup montblanquí va poder contemplar la bellesa del conjunt monàstic. Després de la visita al monestir, el grup es va dirigir al Restaurant l’Escut de Vallirana per dinar, que va posar punt i final a la jornada.
El grup montblanquí va ser rebut per Ignasi Miranda, periodista i coordinador actual de la Missa de TVE-2. En els estudis de Sant Cugat, el grup va poder esmorzar i a on també, els lectors van poder preparar-se en la sessió de maquillatge abans de sortir davant de càmera. Tot seguit, el grup va dirigir-se cap al monestir de Sant Domènec de monges dominiques de Sant Cugat del Vallès, molt a prop dels estudis de TVE. En aquest monestir, s’emet, des del 2008, la celebració eucarística de TVE-2, presidida per Mn. Manel Valls des del 1992. La Schola Cantorum Sant Miquel de Montblanc va acompanyar amb el cant gregorià les diverses parts de la litúrgia, en el cant d’entrada, els salms i en la comunió.
Tot seguit, el grup va continuar la seva excursió amb una visita al monestir de Sant Cugat del Vallès. En una visita guiada, a les antigues estances de l’antic monestir benedictí de Sant Cugat, el grup montblanquí va poder contemplar la bellesa del conjunt monàstic. Després de la visita al monestir, el grup es va dirigir al Restaurant l’Escut de Vallirana per dinar, que va posar punt i final a la jornada.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
