Ludger Lohmann clou el I Festival Internacional Orgues de Poblet

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El prestigiós organista alemany Ludger Lohmann va cloure aquest passat dissabte 23 de novembre el I Festival Internacional Orgues de Poblet, que, cal recordar, constava de tres grans cites, que es van celebrar prèviament el 19 d’octubre i el 16 de novembre, amb organistes de la talla de Christopher Herrick o Olivier Vernet.

Novament, l’església de Santa Maria del cenobi cistercenc es va omplir per tal de gaudir del prestigi de l’alemany i, per descomptat, de la gran sonoritat del nou orgue del monestir, que va donar el millor de si mateix amb les partitures de J. S. Bach, P. Hindemith o F. Liszt, fent les delícies de tots els allí congregats.

Lohmann
Lohmann va ser professor d’orgue al Conservatori de Colònia (1979-1983). Des de 1983 és titular d’una classe d’orgue al Conservatori, i organista titular de la Catedral de Stuttgart. Professor a la Universitat de Hartford (EUA) en 1989. Ha realitzat diversos recitals a Europa, Amèrica del Nord i del Sud, Japó, Corea, a més d’enregistraments per a la ràdio, la televisió i discs. Professor de nombrosos cursos d’estiu i membre del jurat de diversos concursos internacionals.

L’orgue
El Festival ha fet sonar l’Orgue Major, obra del mestre orguener Andreas Metzler, de la prestigiosa casa suïssa Metzler Orgelbau. Aquest instrument, de recent construcció, és de composició i harmonització barroques, amb 61 registres repartits en tres teclats manuals i pedal. El nombre de tubs és d’uns 3.500, el més gran dels quals té uns 5 metres de longitud, i 1 centímetre el més petit. Secret construït en roure.
Teclat de transmissió mecànica suspesa. Transmissió de notes totalment mecànica. Caixa de roure massís, dissenyada d’acord amb la sòbria estètica cistercenca de l’església abacial de Poblet.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres