El Consell d’Alcaldes demana a Foment que doti econòmicament la represa de les obres de l’A-27

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Consell d’Alcaldes de la Conca de Barberà, reunit el dilluns al vespre a Montblanc, va aprovar per unanimitat una moció instant al Ministeri de Foment de l’Estat espanyol a dotar econòmicament les partides necessàries del pressupost de l’Estat per a l’any 2014 per emprendre les obres de l’autovia A-27.

El Consell Comarcal recorda en la moció les reiterades ocasions en que el teixit econòmic i social de la comarca i de les comarques veïnes ha manifestat el seu desacord per la paralització de les obres  i per la manca de previsió de finançament en el pressupost de l’Estat per a l’any vinent.

El retard en l’execució de les obres de l’autovia A-27 representa una pèrdua d’oportunitats econòmiques importants, assenyala la moció, en el context de la crisi econòmica en què la competitivitat dels territoris depèn en gran mesura de la disponibilitat de comunicacions de qualitat i segures.

La moció serà ara tramesa al Govern de la Generalitat als consells comarcals veïns i als ajuntaments més importants de la demarcació, així com al Ministeri de Foment.

En la mateixa reunió els alcaldes van estudiar també l’organització de les activitats festives a la comarca en relació amb els joves,  un projecte de millora dels camins municipals de la comarca i un informe sobre les construccions de la comarca situades en sòl no urbanitzable.

Una demanda més
Aquesta moció arriba després d’altres manifestacions unitàries per part de les forces empresarials i polítiques del territori i tot sembla indicar, que tornarà a quedar en un no res, donada l’actitud del govern central que amb l’excusa de l’escassetat pressupostària i la crisi econòmica, té un motiu per no tirar endavant aquesta infraestructura tan important per a la nostra comarca.

Aquesta demanada unànime dels alcaldes de la Conca de Barberà, topa també en certa manera amb la proposta que no fa pas massa va fer Abertis de finançar les obres pendents de l’A-27, a canvi de la prolongació de les concessions de l’AP-2 fins a Lleida i l’AP-7, ja que els alcaldes demanen ben clarament, que la represa de les obres surti de l’erari públic, surti del govern central.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres