Es col·loquen dos senyals turístics de Montblanc a la C-14
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’any 2000, Àrea de Turisme de l’Ajuntament de Montblanc va demanar a la Direcció General de Turisme que tingués en compte Montblanc a l’hora de senyalitzar els municipis amb atractiu turístic del país a les carreteres de titularitat de la Generalitat, ja que fins aquell moment mai s’havia fet. Tretze anys després d’aquella petició, Montblanc ja té dos senyals que indiquen al conductor la proximitat d’una vila d’interès turístic.
Al llarg d’aquests anys s’han iniciat diversos plans per senyalitzar a les carreteres els atractius turístics de valor artístic, històric, cultural, paisatgístic o socioeconòmic. La capital de la Conca de Barberà, declarada Conjunt Monumental i Artístic, on poder visitar la muralla medieval més ben conservada de Catalunya, allà on la llegenda situa la lluita de Sant Jordi i el drac, sempre havia quedat fora d’aquests plans.
El més sorprenent era viatjar per Catalunya i veure quins recursos turístics sí que eren considerats en els plans de senyalització. El greuge comparatiu es va fer palès i davant l’evidència que no s’indicava l’existència d’un conjunt del valor turístic de Montblanc, va ser l’Ajuntament qui decidí col·locar un senyal de benvinguda a la rotonda de sortida de l’autopista AP-2 per tal que tots els conductors que circulaven a les portes de la vila tinguessin constància de l’atractiu del municipi per on estaven passant.
L’any 2011, per fi, es va comunicar que Montblanc disposaria de dos grans senyals amb un dibuix inspirat en el conjunt monumental de la vila. Dissortadament, les retallades van fer que s’ajornés la fabricació i col·locació dels senyals.
Des d’aquesta setmana, però, els dos senyals ja estan col·locats i, per tant, reparat aquest greuge històric que menystenia l’atractiu turístic de Montblanc i l’esforç del municipi per promocionar-lo. A partir d’ara els conductors que circulin per la C-14 trobaran dos conjunts (entre Vilaverd i i Montblanc, l’un; i entre la Guàrdia dels Prats i Montblanc, l’altre) que els indicarà que estan arribant a una vila d’interès monumental.
Al llarg d’aquests anys s’han iniciat diversos plans per senyalitzar a les carreteres els atractius turístics de valor artístic, històric, cultural, paisatgístic o socioeconòmic. La capital de la Conca de Barberà, declarada Conjunt Monumental i Artístic, on poder visitar la muralla medieval més ben conservada de Catalunya, allà on la llegenda situa la lluita de Sant Jordi i el drac, sempre havia quedat fora d’aquests plans.
El més sorprenent era viatjar per Catalunya i veure quins recursos turístics sí que eren considerats en els plans de senyalització. El greuge comparatiu es va fer palès i davant l’evidència que no s’indicava l’existència d’un conjunt del valor turístic de Montblanc, va ser l’Ajuntament qui decidí col·locar un senyal de benvinguda a la rotonda de sortida de l’autopista AP-2 per tal que tots els conductors que circulaven a les portes de la vila tinguessin constància de l’atractiu del municipi per on estaven passant.
L’any 2011, per fi, es va comunicar que Montblanc disposaria de dos grans senyals amb un dibuix inspirat en el conjunt monumental de la vila. Dissortadament, les retallades van fer que s’ajornés la fabricació i col·locació dels senyals.
Des d’aquesta setmana, però, els dos senyals ja estan col·locats i, per tant, reparat aquest greuge històric que menystenia l’atractiu turístic de Montblanc i l’esforç del municipi per promocionar-lo. A partir d’ara els conductors que circulin per la C-14 trobaran dos conjunts (entre Vilaverd i i Montblanc, l’un; i entre la Guàrdia dels Prats i Montblanc, l’altre) que els indicarà que estan arribant a una vila d’interès monumental.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
