El Museu del Pessebre de Catalunya, una realitat a Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Museu del Pessebre de Catalunya, situat a la població de Montblanc, serà una realitat el 2015 gràcies als acords entre l’Obra Social “la Caixa” i la totalitat de les administracions catalanes que operen al terme municipal de Montblanc (Generalitat, Diputació, Consell Comarcal i Ajuntament).

L’activitat del Museu s’ha iniciat ja aquest 2013 i, lògicament, amb molta més intensitat durant aquestes Festes de Nadal en les quals el Museu  del Pessebre ha coorganitzat el quart Concurs de Pessebres Familiars i Escolars conjuntament amb l’Ajuntament de Montblanc i el Consell Municipal de Joventut de Montblanc. Durant aquests dies, resta exposat també al vestíbul del Museu el tradicional pessebre, en aquesta ocasió, neobarroc.

S’ha realitzat també la mostra de fotos de diorames a les xarxes socials de l’Oficina de Turisme de Montblanc en col·laboració amb el Museu del Pessebre.

El 2014 s’haurà de constituir la Fundació que serà l’encarregada de gestionar el museu. Per formar part del seu Patronat, hi seran convidats el Departament de Cultura de la Generalitat, la Diputació de Tarragona, el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, i l’Ajuntament de Montblanc, a més de particulars i entitats de la vila, com ara la Fundació Martí l’Humà. Tot Conca, i la Federació Catalana de Pessebristes a més de l’Associació de Pessebristes de Montblanc.

Pel que fa a l’estat actual del Museu, del qual es va fer ja la preinauguració, s’està en l’espera de la visita que en breu realitzarà el Sr. Jorge Wagensberg Lubinski, director científic de l’Obra Social “la Caixa”, creador del Cosmocaixa i gestor de la creació del Museu de l’Hermitage rus.

Se li ha demanat a Jorge Wagensberg que visiti el Museu del Pessebre, en el seu estat actual, per donar suport conceptual al projecte, així com consells pensant en el futur desenvolupament del Museu.

L’any 2014, un cop constituït el Patronat de la Fundació que gestionarà el Museu, se n’aprovarà el Pla de Gestió, a més de realitzar-se l’obertura provisional de la planta baixa, dedicada a exposició de pessebres. També s’obrirà la planta tercera, que posteriorment es destinarà a l’escola taller.

S’està elaborant també una pàgina web així com  perfils per les diferents xarxes socials on tothom que vulgui podrà seguir els esdeveniments que es vagin succeint al Museu del Pessebre.

Des de fa mesos, doncs, i d’ara en endavant amb més intensitat, el Museu del Pessebre treballa a través d’un equip de persones que fa que cada peça d’aquest engranatge es vagi posant en marxa i que, a poc a poc, es vagi posant fil a l’agulla en tots els fronts oberts, fins a fer realitat el Museu del Pessebre de Catalunya de Montblanc.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres