El no de Solivella impedeix que la Cooperativa de l’Espluga de Francolí i la de Solivella es puguin fusionar

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Dimecres a les vuit del vespre, havia de ser un gran dia pel món cooperatiu de la Conca de Barberà, ja que a la mateixa hora, els socis de les Cooperatives de l’Espluga de Francolí i Solivella es reunien a les seves respectives seus per tal de votar el projecte de fusió entre ambdues entitats agrícoles i segellar així molts mesos de converses i impulsos a la unió, fins i tot, per part de la mateixa Generalitat, que des de fa temps està fomentant la fusió de cooperatives agrícoles.
Malauradament, però, les coses es van tòrcer i ho van fer en la reunió que mantenien els socis solivellencs a la sala d’actes de la Cooperativa de Solivella; una sala que, plena de gom a gom i després que es procedís a la votació, va veure com no s’arribava al 66% requerit en els estatuts per fer el pas endavant i dir sí a la fusió. Concretament, es van emetre 241 vots, 143 dels quals van ser a favor, 88 en contra de la fusió i 10 vots en blanc. Tot plegat donava un 55% de vots favorables a la fusió, a prop de l’abans esmentat 66%, però insuficient per fer possible la fusió.
Per la seva banda, en la reunió dels socis de la Cooperativa de l’Espluga de Francolí, les coses van anar de ben diferent manera, ja que el sí a la fusió va guanyar de forma majoritària amb un total de 143 vots a favor; 10 en contra i 20 abstencions. Aquí, se superava, doncs, àmpliament el 66% requerit en els estatuts (115 vots).
Cal dir que, en el cas que a Solivella hagués sortit el sí, era prevista una reunió conjunta d’ambdues entitats per segellar ja formalment la unió.
No cal dir que el no de Solivella va caure com un gerro d’aigua freda a l’Espluga de Francolí, on ahir dijous, el seu president, Isidre Rosell, encara visiblement enutjat, declarava al nostre setmanari: “Només puc fer una mala valoració de tot plegat, ja que és inaudit que tres cooperatives del mateix grup no ens sabem entendre”. Rosell afegia a més a més: “De parlar, en sabem molt, però som incapaços d’anar més enllà… i, francament, les coses penso que no es fan com s’han fet a Solivella i penso que els qui han votat no haurien de fer una reflexió molt profunda, ja que, si només ens mirem el melic, no veurem la biga que tenim davant i ens donarem un cop al cap…”.
El president de l’entitat agrària espluguina creu que ara cal deixar passar les festes nadalenques i després parlar del tema, ja que ahir dijous declarava no haver parlat encara amb cap dels membres de la Junta que presideix. El que sí que té clar Rosell és que, sense unió, sols, no s’anirà enlloc i que cal una gran reflexió.
Per la seva banda, el president de la Cooperativa de Solivella, Josep M. Domingo declarava al nostre setmanari que, sense haver-se arribat a la fusió, no hi ha ara cap opció de poder optar a cap subvenció, ja que individualment no hi ha res i que el no, representava doncs, un cop dur. Tanmateix, Domingo afegia que, tot i que cal deixar passar ara una mica de temps, no comptava amb una segona opció de fusió i que, de cap manera, contempla cap dimissió ni d’ell ni de ningú de la seva Junta.
Enric Capdevila
L’alcalde de Solivella, Enric Capdevila, també va expressar la seva opinió al nostre setmanari en relació amb el no dels socis solivellencs: “Ha estat una llàstima que no tirés endavant la fusió dels dos cellers cooperatius, tenint en compte els aspectes de competitivitat, modernitat i de situar-se en un lloc preeminent dins el sector del vi a la nostra comarca i a Catalunya. Amb tot, caldrà continuar treballant perquè així sigui, donant el més ampli suport a la pagesia del nostre poble, per tal de no quedar aturats davant el futur més immediat i afrontar el reptes que planteja el sector, i que a Solivella el valor de les vinyes i el vi és considerat tot un valor patrimonial”.
Malauradament, però, les coses es van tòrcer i ho van fer en la reunió que mantenien els socis solivellencs a la sala d’actes de la Cooperativa de Solivella; una sala que, plena de gom a gom i després que es procedís a la votació, va veure com no s’arribava al 66% requerit en els estatuts per fer el pas endavant i dir sí a la fusió. Concretament, es van emetre 241 vots, 143 dels quals van ser a favor, 88 en contra de la fusió i 10 vots en blanc. Tot plegat donava un 55% de vots favorables a la fusió, a prop de l’abans esmentat 66%, però insuficient per fer possible la fusió.
Per la seva banda, en la reunió dels socis de la Cooperativa de l’Espluga de Francolí, les coses van anar de ben diferent manera, ja que el sí a la fusió va guanyar de forma majoritària amb un total de 143 vots a favor; 10 en contra i 20 abstencions. Aquí, se superava, doncs, àmpliament el 66% requerit en els estatuts (115 vots).
Cal dir que, en el cas que a Solivella hagués sortit el sí, era prevista una reunió conjunta d’ambdues entitats per segellar ja formalment la unió.
No cal dir que el no de Solivella va caure com un gerro d’aigua freda a l’Espluga de Francolí, on ahir dijous, el seu president, Isidre Rosell, encara visiblement enutjat, declarava al nostre setmanari: “Només puc fer una mala valoració de tot plegat, ja que és inaudit que tres cooperatives del mateix grup no ens sabem entendre”. Rosell afegia a més a més: “De parlar, en sabem molt, però som incapaços d’anar més enllà… i, francament, les coses penso que no es fan com s’han fet a Solivella i penso que els qui han votat no haurien de fer una reflexió molt profunda, ja que, si només ens mirem el melic, no veurem la biga que tenim davant i ens donarem un cop al cap…”.
El president de l’entitat agrària espluguina creu que ara cal deixar passar les festes nadalenques i després parlar del tema, ja que ahir dijous declarava no haver parlat encara amb cap dels membres de la Junta que presideix. El que sí que té clar Rosell és que, sense unió, sols, no s’anirà enlloc i que cal una gran reflexió.
Per la seva banda, el president de la Cooperativa de Solivella, Josep M. Domingo declarava al nostre setmanari que, sense haver-se arribat a la fusió, no hi ha ara cap opció de poder optar a cap subvenció, ja que individualment no hi ha res i que el no, representava doncs, un cop dur. Tanmateix, Domingo afegia que, tot i que cal deixar passar ara una mica de temps, no comptava amb una segona opció de fusió i que, de cap manera, contempla cap dimissió ni d’ell ni de ningú de la seva Junta.
Enric Capdevila
L’alcalde de Solivella, Enric Capdevila, també va expressar la seva opinió al nostre setmanari en relació amb el no dels socis solivellencs: “Ha estat una llàstima que no tirés endavant la fusió dels dos cellers cooperatius, tenint en compte els aspectes de competitivitat, modernitat i de situar-se en un lloc preeminent dins el sector del vi a la nostra comarca i a Catalunya. Amb tot, caldrà continuar treballant perquè així sigui, donant el més ampli suport a la pagesia del nostre poble, per tal de no quedar aturats davant el futur més immediat i afrontar el reptes que planteja el sector, i que a Solivella el valor de les vinyes i el vi és considerat tot un valor patrimonial”.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
