Fiscalia demana dinou anys de presó per ferir cinc persones a Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Dos veïns de la capital del Baix Camp de nacionalitat colombiana són acusats de ferir cinc persones en un concert punk que es va fer en un establiment als afores de Montblanc, uns fets que els podrien portar a la presó si són declarats culpables.

El judici està previst que es faci el 8, 9 i 13 de gener a la secció segona de l’Audiència de Tarragona.

Segons consta en l’escrit del Ministeri Fiscal, els fets varen passar el 20 d’octubre de l’any passat. En una nau de l’horta de Subirana, hi havia una festa per celebrar un concert punk, en la qual no arribaven al centenar d’assistents.

Segons la fiscalia, pel voltant de les quatre de la matinada, els dos acusats, de 22 i 23 anys, van accedir al recinte i, una vegada a dins, van mantenir una actitud provocativa i agressiva vers els assistents, donant cops i empentes, pel que l’organització els va demanar que marxessin i així ho van fer en un principi.

En el relat dels fets del ministeri fiscal, al cap d’una estona, els acusats van tornar a la festa, però, en aquest cas, amb dues armes blanques d’una fulla entre els 9 i els 10 centímetres amb la clara intenció d’agredir el membre de l’organització que minuts abans els havia convidat a marxar. Un li va donar una empenta arraconant-lo a la paret i l’altre li va clavar una ganivetada, que el va fer caure a terra i, posteriorment, van continuar clavant-li  fins a dotze vegades més. Dos nois i dues noies es van acostar al lloc dels fets i també van rebre ganivetades.

Els Mossos d’Esquadra de Montblanc van anar al lloc dels fets i van procedir a la detenció dels dos veïns de Reus: Carlos Eduardo R. L., de 22 anys, i Jairo Alberto R. L., de 23 anys. Després de declarar  davant del jutge de guàrdia, estan a la presó  de manera preventiva fins ara que es fa el judici.

L’home ferit per dotze ganivetades va ingressar a l’hospital amb greus dificultats respiratòries, va restar dotze dies hospitalitzat i va necessitar més de cinc mesos per recuperar-se, a més de quedar-li cicatrius al seu cos, segons el fiscal.

Les altres quatre persones ferides són: dues noies de 20 i 25 anys ferides en un braç, un home de 33 anys també ferit en un braç i un altre home de 30 ferit en una mà.

Demanda de 19 anys

Per tots aquests fets, el Ministeri Fiscal demana penes de dinou anys de presó: deu per un delicte d’homicidi en grau de temptativa, amb l’agreujant d’abús de superioritat; nou anys més, per les lesions fetes a les altres persones ferides en el braç que anaren a socórrer la víctima. També demana 12 euros diaris durant tres mesos per una falta de lesions a la víctima ferida a la mà.

A més a més demana que indemnitzin la víctima principal amb 10.680 euros per les lesions ocasionades i 12.800 euros per les seqüeles que ha tingut de l’agressió. També demana indemnitzacions a les quatre persones que anaren a ajudar per un import total a repartir de 7.440 euros.

També cal destacar que hi  ha la demanda de prohibir als acusats que s’apropin a menys de 200 metres a qualsevol de les víctimes per un termini de quatre anys.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres