Més de tres-cents infants van fer cagar el tió de Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat dissabte 21 de desembre els més petits de Montblanc tenien una cita amb el tió.
El Tió de Nadal (també anomenat simplement Tió, Tronc de Nadal, Soca, Xoca o Tronca) és un dels elements de la mitologia catalana i una tradició molt arrelada a Catalunya. Originàriament, consistia en un tronc encès —és a dir, un tió— de la llar de foc, i el regal era l’escalfor que proporcionava. Avui dia, és un tronc que sovint es decora posant-li potes i altres elements que simulen una cara somrient que sovint es corona amb una barretina roja.
Se’l fa cagar repetidament a base d’engegar-li cops de bastó alhora que se li canta una cançó tradicional, al·lusiva d’aquesta circumstància. Del fet de fer cagar el tió hi ha qui li ha posat el nom de Caga Tió, ja que diverses cançons com l’esmentada comencen amb aquests mots, però no és una denominació amb tradició.
A Montblanc, des de fa nou anys, la Regidoria de Cultura, Joventut i Festes i el Consell Municipal de Joventut són els encarregats d’organitzar l’activitat.
La festa va començar a les sis de la tarda a la plaça Major amb l’actuació del grup d’animació infantil Viri Virom. Seguidament, els infants van fer cagar el tió pujant a l’escenari on van ser obsequiats amb una bossa de llaminadures.
Per finalitzar l’acte es va repartir coca i xocolata per a tots els assistents, gentilesa dels establiments de la plaça i voltants: Sirvent, Cansaladeria Cal Figueras, Forn de la Vila, Cal Ton, Queviures M. Teresa, Bar ISAMA, Perfumeria Vives, El comerç del Mallol, Bumback, Botiga – Restaurant l’Ull de la Vila, Anònim, Niu dolç, Estanc núm. 1, Cafeteria Impremta Montmany, El seguici, Foto Estudi Montblanc, Pastisseria Andreu, Stilae i El be negre.
Tot el menjar (llaunes, llegums, pasta, galetes, llet, sucs...) que es va dipositar al tió ha estat entregat a Càrites Montblanc perquè el distribueixi entre les persones que més el necessiten.
El Tió de Nadal (també anomenat simplement Tió, Tronc de Nadal, Soca, Xoca o Tronca) és un dels elements de la mitologia catalana i una tradició molt arrelada a Catalunya. Originàriament, consistia en un tronc encès —és a dir, un tió— de la llar de foc, i el regal era l’escalfor que proporcionava. Avui dia, és un tronc que sovint es decora posant-li potes i altres elements que simulen una cara somrient que sovint es corona amb una barretina roja.
Se’l fa cagar repetidament a base d’engegar-li cops de bastó alhora que se li canta una cançó tradicional, al·lusiva d’aquesta circumstància. Del fet de fer cagar el tió hi ha qui li ha posat el nom de Caga Tió, ja que diverses cançons com l’esmentada comencen amb aquests mots, però no és una denominació amb tradició.
A Montblanc, des de fa nou anys, la Regidoria de Cultura, Joventut i Festes i el Consell Municipal de Joventut són els encarregats d’organitzar l’activitat.
La festa va començar a les sis de la tarda a la plaça Major amb l’actuació del grup d’animació infantil Viri Virom. Seguidament, els infants van fer cagar el tió pujant a l’escenari on van ser obsequiats amb una bossa de llaminadures.
Per finalitzar l’acte es va repartir coca i xocolata per a tots els assistents, gentilesa dels establiments de la plaça i voltants: Sirvent, Cansaladeria Cal Figueras, Forn de la Vila, Cal Ton, Queviures M. Teresa, Bar ISAMA, Perfumeria Vives, El comerç del Mallol, Bumback, Botiga – Restaurant l’Ull de la Vila, Anònim, Niu dolç, Estanc núm. 1, Cafeteria Impremta Montmany, El seguici, Foto Estudi Montblanc, Pastisseria Andreu, Stilae i El be negre.
Tot el menjar (llaunes, llegums, pasta, galetes, llet, sucs...) que es va dipositar al tió ha estat entregat a Càrites Montblanc perquè el distribueixi entre les persones que més el necessiten.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
