Inaugurada la senyalització de la zona d’escalada del Penitent

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat diumenge 22 de desembre es va inaugurar la senyalització de la zona d’escalada i d’aparcament del Penitent. Aquesta actuació correspon a la millora que està realitzant l’Ajuntament de Montblanc en els itineraris de senderisme i BTT a l’espai natural del municipi.
La zona del Penitent
La zona del Penitent correspon a l’itinerari del barranc de la Pasquala, que passa per l’ermita de Sant Joan i la zona del roquer del Penitent. A la zona del roquer del Penitent s’han habilitat 6 punts amb cadena i parabols de seguretat per fer més accessible el pas. A la vegada, s’ha aprofitat per senyalitzar la zona d’escalada i d’aparcament de la zona coneguda per les seves vies d’escalada. També s’ha fet una breu ressenya històrica del Mas de la Pasquala. L’itinerari està pensat per fer senderisme.
La inauguració va ser un acte més del cinquantè aniversari del Club Excursionista Montblanc. Les activitats van començar a les nou del matí a la plaça Poblet i Teixidó, d’on es va sortir en grup per anar pel nou camí que han arranjat els escaladors i que porta directament al peu del cingle del Penitent.
Entre les deu i dos quarts d’onze es va ensenyar als assistents tot el treball realitzat a les vies d’escalada i la nova senyalització. A continuació, es va fer un esmorzar popular al costat del Mas de la Pasquala i, seguidament, es va col·locar l’escultura commemorativa a l’agulla, realitzada per Ramon Pons.
La zona del Penitent
La zona del Penitent correspon a l’itinerari del barranc de la Pasquala, que passa per l’ermita de Sant Joan i la zona del roquer del Penitent. A la zona del roquer del Penitent s’han habilitat 6 punts amb cadena i parabols de seguretat per fer més accessible el pas. A la vegada, s’ha aprofitat per senyalitzar la zona d’escalada i d’aparcament de la zona coneguda per les seves vies d’escalada. També s’ha fet una breu ressenya històrica del Mas de la Pasquala. L’itinerari està pensat per fer senderisme.
La inauguració va ser un acte més del cinquantè aniversari del Club Excursionista Montblanc. Les activitats van començar a les nou del matí a la plaça Poblet i Teixidó, d’on es va sortir en grup per anar pel nou camí que han arranjat els escaladors i que porta directament al peu del cingle del Penitent.
Entre les deu i dos quarts d’onze es va ensenyar als assistents tot el treball realitzat a les vies d’escalada i la nova senyalització. A continuació, es va fer un esmorzar popular al costat del Mas de la Pasquala i, seguidament, es va col·locar l’escultura commemorativa a l’agulla, realitzada per Ramon Pons.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
