Més de 3.000 joves van participar l’any passat en les activitats organitzades per l’Oficina Jove en col·laboració amb els ajuntaments de la comarca

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Més de 3.000 joves de la Conca de Barberà amb edats entre els 14 i els 30 anys van participar l’any passat en les més de 80 activitats organitzades per l’Oficina Jove en col·laboració amb els ajuntaments de la comarca. Aquestes dades es valoren molt positivament des de l’Oficina, ja que malgrat la crisi econòmica i la disminució dels recursos econòmics disponibles, s’ha pogut augmentar l’oferta d’activitats adreçades als joves de la Conca i aquests hi han respòs de forma massiva.

Val a dir que l’any 2013 l’Oficina Jove de la Conca (OJ) va reestructurar la seva organització per augmentar la seva proximitat als joves. Així, mercès als acords subscrits amb els ajuntaments de Montblanc, l’Espluga de Francolí i Santa Coloma de Queralt es van re definir les funcions dels Punts d’Informació Juvenils per poder augmentar els serveis que s’hi oferien cap als joves.

La xarxa formada per aquests Punts i l’OJ va permetre atendre les necessitats i consultes de més de 600 joves.

Fruit també d’aquest acord ampli amb els ajuntaments, es van organitzar als municipis de la Conca un total de 84 activitats de tot tipus i que van des de la Mostra d’Art Jove a mini tallers d’ocupació i emprenedoria al Transport Jove o tallers de primers auxilis per als estudiants dels instituts de la comarca. En aquestes activitats hi van participar un total de 3.081
joves.

Aquestes activitats s’han vist complementades amb les organitzades des dels mateixos ajuntaments, bàsicament a l’estiu, i que han comptat amb el suport dels tècnics de l’Oficina Jove. Des de l’Oficina Jove s’han comptabilitzat aquestes activitats a les que s’ha donat suport i han estat prop de cent.

Per últim destacar una de les activitats més exitoses cada any com és el Transport Jove. Un projecte de l’OJ, en col·laboració amb els ajuntaments, per fomentar la seguretat viària dels joves i prevenir el consum d’alcohol.

L’any passat es van realitzar 12 serveis que van transportar de 2.200 joves, un 4% més que l’any anterior.

Per tant, si sumem el conjunt de totes les actuacions juvenils promogudes des de l’Oficina Jove amb els ajuntaments trobarem que hi han participat prop de 6.000 joves. Val a dir que per poder dur a terme bona part d’aquestes activitats s’ha comptat amb el recolzament de la Direcció General de Joventut de la Generalitat.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres