Germà Bel presenta el seu llibre a l’Espluga

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’Espluga de Francolí va rebre la setmana passada la xerrada de l’economista Germà Bel dins el cicle de “Conferències cap a la Independència”. A l’acte es va presentar el llibre de Bel, Anatomia d’un desengany, amb la presència de dues-centes persones.

Durant la conferència Germà Bel va desmentir els estereotips que afirmen que el sentiment independentista ve donat per un adoctrinament del sistema educatiu, o per una epidèmia del virus del nacionalisme, o bé perquè els catalans volen ser diferents. També va argumentar mitjançant els resultats d’enquestes de diverses comunitats autònomes espanyoles que existeix més catalanofòbia que no pas hispanofòbia. En aquest sentit, Bel va manifestar que “som percebuts i tractats de manera diferent, però no som reconeguts institucionalment com a diferents”. També va parlar de valors com la confiança entre Catalunya i Espanya i es va mostrar prudent a l’hora de fer pronòstics de futur afirmant que “ens trobem en un període d’incertesa general en el qual tot és possible”.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres