Adéu als setrills amb oli d’oliva als restaurants

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Des de l’1 de gener d’aquest 2014 que va entrar en vigor la nova normativa, però, sobretot, des d’avui 28 de febrer, ja no veurem més setrills que continguin oli d’oliva en el sector de la restauració, hostaleria i serveis de càtering. Així ho dictamina el Reial decret 895/2013 aprovat el passat 15 de novembre pel Consell de Ministres Espanyol, una mesura que, afirmen, és per oferir un producte de qualitat i per reforçar la competitivitat en el sector de l’oli d’oliva.

Els bars, restaurants i altres afectats han tingut dos mesos de marge per acabar d’exhaurir les existències que tinguessin i, a partir d’avui 28 de febrer, els setrills amb oli d’oliva seran definitivament substituïts per envasos de monodosis o per ampolles no reomplibles. Aquests hauran d’anar degudament etiquetats per tal de mantenir informat el client de quin oli està consumint.

La majoria de restaurants ja s’han adaptat a la nova normativa que, especifiquem, només cal que es dugui a la pràctica als menjadors de l’establiment, a la cuina, es podrà seguir utilitzant oli en garrafes i setrills.

Alguns establiment es mostren una mica contraris a aquesta iniciativa ja que, expliquen, els suposa un major cost ja que comprar l’oli en envasos petits és més car.

Ampolles de 250 ml d’oli Caputx de la Cooperativa Agrícola de la Conca

D’altra banda, la Cooperativa Agrícola de la Conca i Secció de Crèdit ja s’ha adaptat a la nova normativa traient un nou envàs i amb nova marca del seu oli. Així, amb el nom Caputx han tret unes ampolles d’oli d’oliva de 250 ml no reomplibles.

La marca Caputx és la que anomenarà l’oli de la collita 2014 i, segons paraules del vicepresident de la Cooperativa Agrícola de la Conca, Isidre Rosell, “voldríem que fos l’oli de la comarca i l’oli que tenen els restaurants de la Conca de Barberà”.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres