L’Espluga de Francolí va acollir la primera Assemblea de la Pagesia Gran

L'Espluga de Francolí

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Diumenge 9 de març es va celebrar a l’Espluga de Francolí la primera Assemblea de la Pagesia Gran amb la participació de prop de tres-cents pagesos i pageses afiliats que han arribat a l’edat de jubilació o que ho faran properament. Amb aquesta iniciativa s’iniciava el procés constituent del nou sector social de la gent gran amb finalitat que puguin continuar actius socialment i també sindicalment.

De fet, tal com es recordava en l’acte, el 28 de novembre del 1976, el mateix espai d’aquest municipi de la Conca de Barberà era testimoni del primer Congrés Nacional de l’organització. Així ho apuntaven: “Avui, les nefastes conseqüències d’una crisi, però també l’activa resposta de la ciutadania, ens han de servir per contribuir (també com a pagesia gran) a reobrir l’horitzó de possibilitats a la gent de la terra i del país.  Si llavors pensàvem que tot estava per fer, avui hem de saber transmetre (especialment als joves) que tot és possible... si ho defensem”.

Entre altres, va ser present en aquesta assemblea la consellera de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, Neus Munté, que va destacar la capacitat de transformació social de les persones grans.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres