633 comarcans viuen a l’estranger

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Aquesta setmana l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat) ha publicat la població de Catalunya que resideix a l’estranger. Així, segons s’informa en aquest portal, a data 1 de gener de 2014, són 633 els habitants de la Conca de Barberà que resideixen a l’estranger. Xifres que es distribueixen per 305 homes i 328 dones.
Si comparem aquests 633 habitants de la Conca que actualment viuen fora amb els que ho feien fa un any, veurem que la xifra ha augmentat. Concretament, hi ha hagut un augment del 7,7% ja que el 2013 eren 588 els habitants de la Conca de Barberà que residien a l’estranger.
De fet, en els darrers cinc anys, la xifra de residents a l’estranger ha anat augmentant. El 2010 eren 423 els habitants de la Conca de Barberà que vivien a l’estranger. El 2011 es va augmentar fins als 484. L’any 2012 la xifra va arribar als 527 i, com dèiem, l’any passat eren 588. Enguany se sobrepassen els 600 habitants amb aquests 633 comarcans que resideixen a l’estranger.
Val a dir que la tendència a augmentar els residents a l’estranger existeix a la nostra comarca i a tot Catalunya, on, comparat amb fa un any, l’augment ha estat del 9%. Actualment, són 221.444 els catalans que resideixen fora del seu país.
Per continents, els residents a l’estranger es localitzen fonamentalment a Amèrica, tant si parlem dels catalans en general com també dels nostres comarcans. Europa esdevé el segon continent de residència, sobretot, pel que fa als països pertanyents a la Unió Europea. Ja s’hi troba una menor presència de catalans i comarcans a l’Àfrica, l’Àsia o Oceania.
Si comparem aquests 633 habitants de la Conca que actualment viuen fora amb els que ho feien fa un any, veurem que la xifra ha augmentat. Concretament, hi ha hagut un augment del 7,7% ja que el 2013 eren 588 els habitants de la Conca de Barberà que residien a l’estranger.
De fet, en els darrers cinc anys, la xifra de residents a l’estranger ha anat augmentant. El 2010 eren 423 els habitants de la Conca de Barberà que vivien a l’estranger. El 2011 es va augmentar fins als 484. L’any 2012 la xifra va arribar als 527 i, com dèiem, l’any passat eren 588. Enguany se sobrepassen els 600 habitants amb aquests 633 comarcans que resideixen a l’estranger.
Val a dir que la tendència a augmentar els residents a l’estranger existeix a la nostra comarca i a tot Catalunya, on, comparat amb fa un any, l’augment ha estat del 9%. Actualment, són 221.444 els catalans que resideixen fora del seu país.
Per continents, els residents a l’estranger es localitzen fonamentalment a Amèrica, tant si parlem dels catalans en general com també dels nostres comarcans. Europa esdevé el segon continent de residència, sobretot, pel que fa als països pertanyents a la Unió Europea. Ja s’hi troba una menor presència de catalans i comarcans a l’Àfrica, l’Àsia o Oceania.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
