La Conca de Barberà, entre les comarques que millor recicla els seus residus

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Els habitants de la Conca de Barberà han acumulat aquests tres primers mesos del 2014 un total de 2.270,87 tones de residus, xifra que és inferior als residus acumulats durant el mateix període de l’any passat, concretament, una reducció del 3,90%.

En aquest trimestre, s’han recollit un total de 1.097,6 tones de residus recollits selectivament, enfront de les 1.173,2  tones de fracció resta. La tendència a igualar-se cada vegada més les dades de la recollida selectiva amb les de fracció resta (50% - 50%), evidencia un augment en la recollida selectiva de residus, que presenta en aquest primer trimestre un percentatge del 48,33%

Si consultem les dades obtingudes durant aquest primer trimestre de 2014, els municipis que realitzen una major recollida selectiva dels residus són: Rocafort amb un 63,49 % de percentatge de recollida selectiva, seguida de Conesa i Savallà del Comtat. Aquests encapçalen la llista dels 22 municipis inclosos en la recollida comarcal, i que fan que la bona gestió que realitza en cadascú d’ells, fa que la Conca de Barberà es situï de les comarques catalanes que millor recicla els seus residus.

La tendència de la població a recollir selectivament les seves escombraries s’ha consolidat i fins i tot ha augmentat, ja que de tots els residus que generem en recuperem quasi bé la meitat selectivament,  ja que estem en un 48,33 % de recuperació de residus,  i la causa és que els residus que van a parar a l’abocador s’estan reduint considerablement, i aquests es recullen separadament en els contenidors de recollida selectiva.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres