L’Escola Europa de Salou clou la temporada de tallers escolars al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’alumnat de quart de primària de l’Escola Pública d’Educació Infantil i Primària Europa, de Salou ha conegut de prop les tècniques d’elaboració artesanal de vidre bufat en una visita al Museu i Forn de Vidre de Vimbodí i Poblet (www.museudelvidre.cat). L’activitat ha inclòs un taller educatiu enfocat al reciclatge. Els alumnes han estat rebuts per un personatge molt especial, el Barretina, una simpàtica mascota en forma de porró que els ha acompanyat durant el recorregut per les instal·lacions.
Els escolars salouencs han presenciat en directe l’elaboració de peces de vidre a càrrec del mestre vidrier del Museu, Paco Ramos, i han assistit a una visita guiada per l’exposició permanent del museu, a través de la qual han pogut conèixer més a fons el procés d’elaboració del vidre i la seva història, els orígens del vidre al municipi i les principals peces que s’hi elaboraven (porrons, setrills, peces de decoració…), a més de les eines dels vidriers i els estris i materials que empraven els sargaires per revestir les garrafes de vidre. Pel que fa al taller de reciclatge, els alumnes s’han endinsat en els diferents tipus de material, així com el procés de recuperació de materials vitris i les seves múltiples utilitats. Durant el taller, els alumnes han decorat un pot de vidre —que han portat ells mateixos— mitjançant la tècnica de l’estampació.
L’alumnat i el professorat del centre salouenc han valorat positivament aquesta activitat pedagògica, organitzada per l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, gestor del museu, i amb el monitoratge de l’empresa educativa i de lleure Juga i Aprèn. L’objectiu concret dels tallers ha estat donar a conèixer el procés de reciclatge del vidre d’una forma divertida, participativa i didàctica, així com la tradició artesanal del vidre bufat, molt arrelada al municipi de Vimbodí i Poblet, i avui gairebé extingida.
Els tallers pedagògics al Museu es van iniciar per primer cop l’any passat, a l’inici del curs, amb la visita de l’Escola Pública Abel Ferrater de la Selva del Camp. D’aleshores ençà, han participat en els tallers (tant els inicials, de vidre fos, com els darrers, de reciclatge) escoles de dotze municipis d’arreu de les comarques de Tarragona i de Lleida. Tant l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, com la regidora del Museu i Forn del Vidre, Maite Fusté, han valorat molt positivament la resposta dels centres participants i han anunciat la continuïtat dels tallers el proper curs, amb noves propostes encaminades a difondre el vidre en els aspectes artesanal, històric, social i científic.
Els escolars salouencs han presenciat en directe l’elaboració de peces de vidre a càrrec del mestre vidrier del Museu, Paco Ramos, i han assistit a una visita guiada per l’exposició permanent del museu, a través de la qual han pogut conèixer més a fons el procés d’elaboració del vidre i la seva història, els orígens del vidre al municipi i les principals peces que s’hi elaboraven (porrons, setrills, peces de decoració…), a més de les eines dels vidriers i els estris i materials que empraven els sargaires per revestir les garrafes de vidre. Pel que fa al taller de reciclatge, els alumnes s’han endinsat en els diferents tipus de material, així com el procés de recuperació de materials vitris i les seves múltiples utilitats. Durant el taller, els alumnes han decorat un pot de vidre —que han portat ells mateixos— mitjançant la tècnica de l’estampació.
L’alumnat i el professorat del centre salouenc han valorat positivament aquesta activitat pedagògica, organitzada per l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, gestor del museu, i amb el monitoratge de l’empresa educativa i de lleure Juga i Aprèn. L’objectiu concret dels tallers ha estat donar a conèixer el procés de reciclatge del vidre d’una forma divertida, participativa i didàctica, així com la tradició artesanal del vidre bufat, molt arrelada al municipi de Vimbodí i Poblet, i avui gairebé extingida.
Els tallers pedagògics al Museu es van iniciar per primer cop l’any passat, a l’inici del curs, amb la visita de l’Escola Pública Abel Ferrater de la Selva del Camp. D’aleshores ençà, han participat en els tallers (tant els inicials, de vidre fos, com els darrers, de reciclatge) escoles de dotze municipis d’arreu de les comarques de Tarragona i de Lleida. Tant l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, com la regidora del Museu i Forn del Vidre, Maite Fusté, han valorat molt positivament la resposta dels centres participants i han anunciat la continuïtat dels tallers el proper curs, amb noves propostes encaminades a difondre el vidre en els aspectes artesanal, històric, social i científic.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
