El montblanquí Joan Serafí Serra Naveros, a la recta final de la seva volta al món

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Moltes montblanquines, montblanquins i habitants de la Conca de Barberà ja saben que el jove Joan Serafí Serra està fent la volta al món.

Fa 7 mesos que va marxar de casa amb la idea que feia mesos havia pensat: fer la volta al món. Actualment ja ha superat els 60.000 kilòmetres i en més de 200 dies aquests són els països que ha visitat: Brasil, Paraguai, Uruguai, Argentina, Xile, Colòmbia, Perú, Panamà, EUA, Xina, Malàisia, Austràlia, Singapur i Indonèsia.

Actualment, es troba a l’Índia. Al marxar d’Austràlia, on va estar estudiant per augmentar el seu nivell d’anglès, en direcció a Singapur es va reunir amb un amic seu, també montblanquí, el Joan Ramon Farré, que tothom coneix com el Giró. El Joan Ramon va ser qui el va portar a Barcelona el dia 31 d’octubre quan va iniciar el viatge i ara es troben per compartir l’última etapa del viatge del Joan Serafí. Realment ens ha manifestat que va estar molt agradable l’abraçada d’un amic després de 7 mesos viatjant pel món sense trobar una cara coneguda. Deixen Singapur per estar uns dies a Indonèsia i allí varen llogar una moto per viatjar durant 800 km per l’illa de Bali on es varen allotjar en cases dels nadius balinesos per conèixer la seva manera de fer, els costums i la cultura.

Aquesta mateixa setmana es troben a l’Índia. Set dies que han manifestat ser fenomenals, al visitar la Fundació Vicente Ferrer, amb qui la família del Joan Serafí ja fa 14 anys que tenen una nena apadrinada. Diuen que han estat uns dies genials amb els cooperants i voluntaris que els han mostrat els projectes del Vicente Ferrer i veure com es fan realitat. Ja sabem que aquesta fundació té l’objectiu de treure de la pobresa al gran nombre de persones que hi estan immerses a través del desenvolupament sostenible, agricultura de conservació, els microcrèdits, els subministraments d’aigua, l’assistència sanitària i l’educació. Els ha manifestat que tenen prop de 150.000 apadrinaments, gestionen 5 hospitals (un dels quals està especialitzat en el tractament de la SIDA) i més de 1.000 escoles, algunes de les quals són per a nens i nenes amb problemes i minusvalideses psíquiques i físiques.

Ens ha comunicat el Joan Serafí que el dia especial per ell va ser anar al poblat on viu la nena que tenen apadrinada, parlar amb ella, saber de les seves experiències. Ell i el Giró, varen ser rebuts per tot el poblat, doncs d’alguna manera tots el poblat es beneficia de l’apadrinament dels nens o nenes i els varen portar a terme una rebuda amb una gran cerimònia. Per la família de la nena, va ser un dia festiu pel fet de poder conèixer el seu benefactor, el seu padrí, en definitiva, la persona que l’ha ajudat a tenir un habitatge digne, una educació i una sanitat assegurada. Segons el Joan Serafí ha manifestat als seus pares a través de skype, que l’expressió dels ulls de la Jayamma (el nom de la nena, que ja té 18 anys) i del seu somriure li varen fer sentir coses i anhels que no es poden explicar en paraules. Agafat de la mà de la Jayamma va entrar a casa seva, on els seus pares es fonien en mostres d’agraïment i repetien una i mil vegades les gràcies pel suport econòmic de tants anys.
A continuació, el Joan Serafí va donar per a tota la família uns regals especials per a aquest dia. Mentrestant, el Joan Ramon, el Giró, feia esclatar en grans somriures totes les nenes i nens del poblat maquillant-los amb pintures i repartint caramels per a tots.

A part de les visites als hospitals amb voluntaris espanyols, també han fet estada als tallers d’artesanies que fan que les dones dels poblats tinguin sous més o menys dignes. Ens han dit que és impressionant el que ha arribat a fer i aconseguir la fundació Vicente Ferrer. I, com a colofó de l’estada, cal dir que va ser el dilluns dia 26 que varen ser rebuts per la mateixa vídua, l’Anne Ferrer, tot i que no és habitual poder-la conèixer o saludar, casualment feia uns dies que havia arribat de viatge i va preguntar si hi havia visitants al campus; al dir-li que sí, va ser ella mateixa que els va rebre al seu despatx, com podem veure en la foto. Els dos montblanquins ens han manifestat que “tenir l’honor de conèixer en persona la senyora Anne Ferrer, parlar amb ella, i que ella els escoltés i parlar del seu marit, han estat uns llargs minuts que mai no oblidarem...”.

Ara estaran uns dies més viatjant per l’Índia per conèixer un país que han manifestat que és meravellós.

Cap a finals del mes de juny, és previst el retorn a Montblanc, després de vuit mesos pel Joan Serafí i dos mesos del Giró.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres