“La Caixa” i la Diputació de Tarragona impulsen nous projectes mediambientals que facilitaran l’accés al món laboral a 51 persones en risc d’exclusió

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El divendres 30 de maig al matí es van signar els convenis de col·laboració amb les entitats socials del territori que duran a terme els projectes.

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, va signar els convenis de col·laboració amb les deu entitats socials del territori que duran a terme enguany deu projectes mediambientals que estableix l’acord entre la institució supramunicipal i l’Obra Social “la Caixa”. Precisament, el passat dimarts es va renovar aquesta aliança que des del 2006 ha impulsat 89 actuacions, en les quals han participat 538 persones en risc d’exclusió social.

Els convenis es van subscriure el divendres 30 de maig pel president de la Diputació de Tarragona i pels representants de l’Associació Onada, la Fundació Privada Ginac, la Fundació Privada El Ventall, la Fundació Astres Terres de l’Ebre, l’Associació “Aprodisca”, l’Associació Aurora, la Fundació Pere Mata, el Taller Baix Camp, la Fundació Formació i Treball Vila-seca i l’Empresa d’Inserció Sociolaboral de Serveis Ambientals de la Serra de Llaberia. A l’acte, hi van estar presents també Eduard Gené, director Institucions de l’Obra Social “la Caixa” a Tarragona, la diputada de Medi Ambient, Salut Pública i Territori, Núria Crivillé, així com altres diputats de la Diputació de Tarragona.

Enguany es duran a terme 10 noves actuacions al territori, que arribaran a 9 comarques tarragonines. Iniciatives diverses que van des de la preservació d’incendis en aquelles zones en què el risc és més alt a actuacions en els rius per evitar inundacions per manca de neteja de lleres i la millora dels boscos de ribera. Els projectes que es duran a terme permetran que 51 persones en risc d’exclusió tinguin accés al món laboral.

Els treballs seran coordinats per aquestes deu entitats socials tarragonines que vetllen per persones en risc d’exclusió social. Les 538 persones que han participat en els treballs des del 2006 patien discapacitat psíquica, malaltia mental severa o eren aturats de llarga durada, entre altres col·lectius. En total, l’entitat financera hi ha destinat prop de 8 milions d’euros. La inversió que es realitzarà durant 2014 serà de 450.000 €.

Durant l’acte de signatura dels convenis, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, va agraïr a CaixaBank el seu “fidel compromís amb el territori i la confiança demostrada vers la nostra institució”, i va enaltir la tasca social que fan les entitats signants, tot destacant la sensibilitat que demostren. Poblet va destacar també que amb cada actuació que es du a terme “creixem en educació i pedagogia en relació a la cura del territori”. D’altra banda, el director d’Institucions de l’Obra Social “la Caixa” a Tarragona, Eduard Gené, ha afirmat que “mantenim la nostra aposta pel territori i per aquests col·lectius tan necessitats”, i aquestes actuacions en són una prova. Finalment, tots els representants de les entitats van agraïr a la diputació i a “la Caixa” aquesta aposta, que té un vessant mediambiental i social.

Al llarg d’aquest any, s’actuarà a nou comarques de la demarcació de Tarragona i es duran a terme deu projectes. A la Conca de Barberà, la Fundació Aprodisca, integrada per persones amb discapacitat psíquica, amb seu a Montblanc, realitzaran una actuació de millora i restauració fluvial al riu Francolí, al seu pas per Montblanc. S’actuarà des del Pont Vell fins a la Sallida, zona d’aiguabarreig amb el riu Anguera (afluent). L’actuació a més a més de la finalitat ecològica, pretén facilitar als treballadors amb discapacitat la seva permanència i progressió en un lloc de treball.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres