Molt bones sensacions en la primera Trobada d’Instagramers de Montblanc i Comarca

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat dissabte Montblanc acollí per primer cop una trobada d’aficionats a Insgram, la xarxa social on compartir imatges líder al món. Igers o instagramers és el nom que reben aquests aficionats a la fotografia.
L’Oficina de Turisme de Montblanc és conscient de la gran quantitat d’aficionats que hi ha en l’entorn més immediat i va voler agrair la col·laboració desinteressada de tots ells en la projecció dels atractius del municipi. Ho va fer organitzant aquesta trobada de la qual s’espera que hi hagi més edicions.
La trobada s’inicià a la plaça de Sant Francesc a dos quarts de cinc de la tarda, amb la benvinguda per part de la regidora de Turisme, Ariadna Ferrer, i s’explicà el funcionament de l’activitat. Durant dues hores (de 5 a 7 de la tarda) els instagramers disposaven de diversos espais oberts on poder realitzar les seves fotografies. L’Oficina de Turisme de Montblanc es va encarregar de l’obertura de l’antic hospital de Santa Magdalena i de les torres visitables de la muralla i el pas de ronda. El Museu Comarcal de la Conca de Barberà i del Centre d’Interpretació de l’Art Rupestre van adequar horaris. I també estaven oberts elements com l’església de Santa Maria i el santuari de la Serra. En realitat, entrava a concurs qualsevol tema o element que trobessin al seu pas durant aquest temps.
Les úniques condicions eren ser seguidors de @montblancmedieval i etiquetar les fotografies abans de les vuit del vespre del mateix dissabte utilitzant les etiquetes
#montblancmedieval i #instameet_montblanc.
El dilluns es van donar a conèixer el nom dels guanyadors del premi:
- Jordi Griso (@jgriso) per una foto panoràmica des de l’església de Santa Maria,
- Jaume Civit (@jaume_aprenent) per una foto on es veuen dues igers fent una fotografia a una altra iger al claustre de Santa Magdalena.
- Ramon Vendrell (@ramonvendrell) per una foto de l’interior del mateix claustre amb una composició de llums i ombres des d’un angle poc habitual en les imatges que hi ha d’aquest espai.
La tria dels guanyadors va ser molt complicada, ja que al final de la jornada es van fer 125 fotografies, en les quals és evident que hi ha allò que es demanava: qualitat, originalitat, bon ús dels filtres... tot plegat va posar les coses ben complicades al jurat, format pels professionals de l’Oficina de Turisme de Montblanc i de l’Ametlla de Mar.
En el jurat s’integraren els representants de l’Ametlla de Mar, ja que el premi consisteix a poder participar a l’Instameetllademar de la diada dels fideus rossejats, del peix blau i del tuna tour que se celebrarà el 8 de juny en aquesta població marinera de les Terres de l’Ebre.
L’Oficina de Turisme de Montblanc és conscient de la gran quantitat d’aficionats que hi ha en l’entorn més immediat i va voler agrair la col·laboració desinteressada de tots ells en la projecció dels atractius del municipi. Ho va fer organitzant aquesta trobada de la qual s’espera que hi hagi més edicions.
La trobada s’inicià a la plaça de Sant Francesc a dos quarts de cinc de la tarda, amb la benvinguda per part de la regidora de Turisme, Ariadna Ferrer, i s’explicà el funcionament de l’activitat. Durant dues hores (de 5 a 7 de la tarda) els instagramers disposaven de diversos espais oberts on poder realitzar les seves fotografies. L’Oficina de Turisme de Montblanc es va encarregar de l’obertura de l’antic hospital de Santa Magdalena i de les torres visitables de la muralla i el pas de ronda. El Museu Comarcal de la Conca de Barberà i del Centre d’Interpretació de l’Art Rupestre van adequar horaris. I també estaven oberts elements com l’església de Santa Maria i el santuari de la Serra. En realitat, entrava a concurs qualsevol tema o element que trobessin al seu pas durant aquest temps.
Les úniques condicions eren ser seguidors de @montblancmedieval i etiquetar les fotografies abans de les vuit del vespre del mateix dissabte utilitzant les etiquetes
#montblancmedieval i #instameet_montblanc.
El dilluns es van donar a conèixer el nom dels guanyadors del premi:
- Jordi Griso (@jgriso) per una foto panoràmica des de l’església de Santa Maria,
- Jaume Civit (@jaume_aprenent) per una foto on es veuen dues igers fent una fotografia a una altra iger al claustre de Santa Magdalena.
- Ramon Vendrell (@ramonvendrell) per una foto de l’interior del mateix claustre amb una composició de llums i ombres des d’un angle poc habitual en les imatges que hi ha d’aquest espai.
La tria dels guanyadors va ser molt complicada, ja que al final de la jornada es van fer 125 fotografies, en les quals és evident que hi ha allò que es demanava: qualitat, originalitat, bon ús dels filtres... tot plegat va posar les coses ben complicades al jurat, format pels professionals de l’Oficina de Turisme de Montblanc i de l’Ametlla de Mar.
En el jurat s’integraren els representants de l’Ametlla de Mar, ja que el premi consisteix a poder participar a l’Instameetllademar de la diada dels fideus rossejats, del peix blau i del tuna tour que se celebrarà el 8 de juny en aquesta població marinera de les Terres de l’Ebre.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
