Presentada la nova campanya “Supera’t! Reciclar Compensa” per fomentar la recollida de matèria orgànica

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Consell Comarcal ha iniciat la nova campanya fer fomentar la recollida de matèria orgànica sota el lema “Supera’t! Reciclar compensa”. Amb aquesta campanya es pretén incrementar el percentatge de recollida d’aquest tipus de residu, que malgrat haver registrat un notable 43’18% de recuperació (1.514’7 tones) durant el 2013, ha tendit lleugerament a la baixa durant els últims anys. En aquest sentit, partint d’aquesta sòlida base, que s’explica el lema d’aquesta campanya; que busca que tots els generadors d’orgànica, tant ciutadans com grans productors, augmentin els seus hàbit de reciclatge, especialment de matèria orgànica.

Els destinataris:
Ciutadans, grans productors i escolars

La campanya s’ha dissenyat per incidir de forma individualitzada als tres segments de la població que poden impulsar la millora en aquest canvi d’hàbits. Així, respecte la ciutadania, es duran a terme durant el mes de juny i principis de juliol, 15 punts d’informació per diferents municipis de la comarca on un educador ambiental entregarà cubells i bosses de reciclatge de matèria orgànica, així com una bossa de compost i llavors per tal que el ciutadà prengui consciència de tot el cicle de transformació.

Respecte els grans productors de matèria orgànica, concretament el sector de l’hostaleria i la restauració, s’ha optat per realitzar una completa enquesta a 100 establiments de la comarca (pràcticament la seva totalitat), per tal d’elaborar un diagnòstic acurat sobre el sector que ha de permetre crear un pla de treball adequat a les necessitats del sector.

També s’ha dissenyat una campanya per escolars, a través dels menjadors de les escoles, perquè els més petits adquireixin aquests hàbits i alhora els traslladin a les seves llars.

Durada i cost
El projecte té un cost de 40.845€, dels quals un 80% està finançant per l’Agència de Residus de Catalunya (32.676€) i el 20% restant pel Consell Comarcal. S’espera el retorn de l’aportació pròpia mitjançant l’increment d’aportació de matèria orgànica i la conseqüent reducció d’entrades al dipòsit controlat, on cal recordar que el cànon que es paga a la Generalitat pel tractament de cada tona és de 15’8€ (es preveu que al 2020 sigui de 40€/t) amb un cost total de tractament de 41’26€/t durant el 2013. Les actuacions de la campanya es faran durant els propers dos anys.

Reciclamòbil
En el marc de la posada en escena d’aquesta campanya també s’ha presentat la nova deixalleria mòbil. Una unitat de deixalleria mòbil molt més petita i que permet ubicar-la en llocs cèntrics de les poblacions per tal d’afavorir l’accés dels ciutadans i evitar la percepció d’inseguretat pels usuaris que produïa deixar aquest equipament als afores dels municipis. A més aquesta nova unitat servirà d’eina de suport pedagògic pels educadors ambientals. El seu cost ha estat assumit íntegrament per l’empresa explotadora del contracte de recollida de residus.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres