Conca de Barberà per la Independència organitza busos per a la mobilització “Per un país de tots, decidim escola catalana”

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Conca de Barberà per la Independència posa a disposició dels interessats un autobús que anirà fins a Barcelona el proper dissabte dia 14 de juny en motiu de la mobilització que porta per lema “Per un país de tots, decidim Escola Catalana”, organitzada per la plataforma Somescola.cat i Òmnium Cultural. És previst que l’autobús surti a les 15.00 h de la plaça Montserrat Canals de l’Espluga i a les 15.15 h de l’Avinguda Manel Ribé de Montblanc. El preu del viatge serà de 10 € per persona i les inscripcions es poden fer fins a esgotar les places disponibles a la Floristeria Civiflor de l’Espluga i a la Perfumeria Vives de Montblanc.
El moviment Somescola.cat i Òmnium Cultural fan una crida a la participació massiva a la trobada per defensar l’escola catalana, la mobilització començarà a les sis de la tarda al Passeig de Sant Joan amb Gran Via. La manifestació serà una marea verda per l’escola catalana i també servirà per mostrar el suport social a la comunitat educativa i al dret a decidir el propi model educatiu. Per tal de donar un to lúdic i festiu a la concentració, s’ha plantejat com una cercavila on es demana que s’hi portin capgrossos i gegants. A més, Escola Valenciana i l’Assemblea de Docents de les Illes Balears, les coordinadores que defensen l’escola en valencià i català al País València i les Illes Balears, també s’han unit a Somescola per fer una crida a la manifestació.
Somescola.cat, que aglutina una quarantena d’entitats cíviques, culturals i de tot l’àmbit educatiu, reitera la defensa del model vigent d’escola catalana i rebutja les interlocutòries del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que manté la imposició d’una quota lingüística del 25% en castellà. Així, doncs, Somescola.cat rebutja, un cop més, la judicialització dels usos lingüístics a les aules del nostre país i la jerarquització lingüística amb què es prioritza el castellà. Tenint en compte que el TSJC contradiu el mandat de les institucions democràtiques catalanes i el criteri pedagògic del conjunt de la comunitat educativa. És per això que Somescola.cat demana a la Generalitat que continuï blindant el model d’immersió lingüística, d’acord amb l’aplicació de la normativa pròpia vigent.
El moviment Somescola.cat i Òmnium Cultural fan una crida a la participació massiva a la trobada per defensar l’escola catalana, la mobilització començarà a les sis de la tarda al Passeig de Sant Joan amb Gran Via. La manifestació serà una marea verda per l’escola catalana i també servirà per mostrar el suport social a la comunitat educativa i al dret a decidir el propi model educatiu. Per tal de donar un to lúdic i festiu a la concentració, s’ha plantejat com una cercavila on es demana que s’hi portin capgrossos i gegants. A més, Escola Valenciana i l’Assemblea de Docents de les Illes Balears, les coordinadores que defensen l’escola en valencià i català al País València i les Illes Balears, també s’han unit a Somescola per fer una crida a la manifestació.
Somescola.cat, que aglutina una quarantena d’entitats cíviques, culturals i de tot l’àmbit educatiu, reitera la defensa del model vigent d’escola catalana i rebutja les interlocutòries del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que manté la imposició d’una quota lingüística del 25% en castellà. Així, doncs, Somescola.cat rebutja, un cop més, la judicialització dels usos lingüístics a les aules del nostre país i la jerarquització lingüística amb què es prioritza el castellà. Tenint en compte que el TSJC contradiu el mandat de les institucions democràtiques catalanes i el criteri pedagògic del conjunt de la comunitat educativa. És per això que Somescola.cat demana a la Generalitat que continuï blindant el model d’immersió lingüística, d’acord amb l’aplicació de la normativa pròpia vigent.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
