Acte festiu per retornar la imatge de la Mare de Déu dels Torrents a la fornícula de la muralla de Poblet

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La Mare de Déu dels Torrents ha tornat a la fornícula de la muralla de Poblet, un cop finalitzada la restauració de l’escultura, malmesa uns mesos enrere. La col·locació de la imatge de la copatrona del municipi de Vimbodí i Poblet en aquest indret es va dur a terme el passat cap de setmana, en una celebració religiosa i festiva que va incloure una bicicletada des de la vila fins a la muralla del monestir, i el lliurament dels premis escolars de dibuix. Aquests actes són organitzats per la Comissió organitzadora de les Festes dels Torrents, dins dels actes previs a les solemnes Festes Quinquennals que tindran lloc del 6 al 8 de setembre d’enguany.

L’acte es va dur a terme dissabte a la tarda, amb la participació de grans i petits, els quals es van desplaçar fins a l’indret de la muralla on, des del 1984, hi ha instal·lada la imatge de la copatrona.
L’acte, encapçalat per Mn. Evarist Gómez i amb l’assistència d’una representació de la comunitat monàstica, va aplegar un considerable grup de veïns del municipi.

La mateixa tarda, en el marc de l’ermita de la Mare de Déu dels Torrents, es van lliurar els premis de dibuix, que va tenir com a temàtica l’ermita i les festes dels Torrents i, com a guanyadors, els següents alumnes del Col·legi Mare de Déu dels Torrents de Vimbodí i Poblet: del cicle inicial, Julià Cantalapiedra Vilà (1r premi) i Nàdia Vieco Mansilla (2n premi); de cicle mitjà, Isaac Cantalapiedra Vilà (1r premi) i Mar Garcia Rodríguez (2n premi); de cicle superior, Maria C. Díaz Ortín (1r premi) i Martí Trullols Òdena (2n premi).

Tanmateix, es va procedir a la benedicció i lliurament de les noves imatges de la Mare de Déu i un concert de música clàssica d’orgue i trombó, el cant del “Regina Caeli” i veneració de la imatge, per acabar amb un bon berenar per a tots els assistents.

Aquest acte forma part del programa previ de les solemnes Festes Quinquennals en honor de la copatrona de Vimbodí i Poblet. Els actes tindran el seu punt més àlgid els dies 6, 7 i 8 de setembre, durant els quals la verge dels Torrents serà portada per tots els carrers i places de la vila, degudament guarnits per a l’ocasió per part dels vilatans i vilatanes.

Entre la vila i el monestir
L’ermita dels Torrents se situa a mig camí entre la vila de Vimbodí i el Monestir de Poblet, a l’indret on, segons la tradició popular, un pagès de Vimbodí va descobrir la imatge de la verge amagada entre unes canyes. Segons una altra versió, l’autor de la troballa va ser l’abat que en aquella època regia el monestir de Poblet, Joan Payo Coello, el qual va fer-hi construir una ermita per commemorar la troballa. Amb el pas dels anys, aquell primer santuari va donar pas a l’actual, d’estil renaixentista, edificat pel mestre de cases Joan Güell al llarg de tres anys. El nou temple va tenir com a factor l’apotecari del monestir a l’època, Fra Magí Alandó, qui va sufragar del seu peculi les obres de l’edifici, segons consta a l’estudi “La construcció de l’ermita dels Torrents de Vimbodí, 1714-1717”, obra de l’historiador Joan Foguet i Sans.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres