Quatre-cents participants van ser presents a la sisena edició de la cursa Missatgers del Cister

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El diumenge passat es va celebrar la sisena edició de la cursa BTT del Missatgers del Cister. Quatre-cents participants varen sortir del monestir de Poblet beneïts per l’abat camí del monestir de Santa Maria de Vallbona. Algun d’ells varen escollir realitzar un trajecte poc exigent d’onze quilòmetres, orientat als corredors que s’inicien en aquest esport (trajecte familiar). Altres varen seguir camí fins a Vallbona, però van preferir trencar abans i recórrer el trajecte mitjà amb un total de 37 quilòmetres. Però el trajecte estrella de la jornada va ser el que arribava a Vallbona de les Monges amb un total de 56 quilòmetres plens de camins, senderons i espectaculars paisatges. És de destacar que el trajecte familiar va tenir una gran acceptació, ja que s’hi van apuntar una setantena de joves participants amb moltes ganes d’iniciar-se en aquest esport.

El Club Ciclista BTT Francolí, com a associació sense ànim de lucre, està format per voluntaris amants del ciclisme i té com a objectius fomentar aquest esport tant a esfera de lleure com de semiprofessional. Dintre d’aquestes finalitats, pren una especial atenció el fet d’organitzar activitats per motivar els que s’inicien en aquesta disciplina, tant siguin els més petits com els més grans. Per aquest motiu, el club ha iniciat i dóna continuïtat al trajecte familiar com a activitat que ho permet.

Els tres recorreguts varen tenir la meta d’arribada a l’Espluga de Francolí, on es van poder refer de l’esforç i assistir a l’entrega de premis i investidura del cavaller i dama missatgers del Cister 2014 a càrrec del comte Ramon Berenguer IV. El comte de Barcelona va investir Cavaller Missatger del Cister 2014 Jordi Garrido Ocaña amb un temps de 02:26:45 per fer el trajecte llarg. I Dama Missatgera del Cister 2014, Isabel Galan Cao amb un temps 03:56:06 pel mateix trajecte.

El segon i tercer del trajecte llarg van ser Sílvia Carulla Ensink en la modalitat femenina, i Abel Roig Piñol i Sergio Zarzoso Tomás, per la masculina. Quant al trajecte mitjà, els guanyadors, per ordre, van ser Marc Roman Musté, Raül Gil Mesa i Josep M. Sans Piñol. I, de la femenina, Erica Estradera Caballero, Mónica Geanina Rus i Minerva Sellés Higuero.
L’any que ve, segons ens informa l’organització, es preparen canvis en els trajectes per tal de fer-los més divertits i ciclables.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres