Les escoles de la Conca participen en el projecte “Dóna la nota” amb la cançó “Mirall de Pau”

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Des del Camp d’Aprenentatge Pau Casals s’ha iniciat un projecte on han participat les escoles de la comarca juntament amb tots els centres educatius de Catalunya amb la premissa que la música és un element importantíssim i bàsic per l’educació dels nostres alumnes.
La iniciativa va sorgir arran de la LOMCE, que relega l’àrea de música a un bloc de matèries optatives, amb el perill que molts dels nostres alumnes puguin acabar l’ensenyament obligatori sense una educació musical.
El projecte “Dóna la nota” consistia a cantar la cançó “Mirall de Pau” el 6 de juny a les onze del matí als patis i les aules de les escoles simultàniament amb la resta de centres educatius de tot Catalunya. El fet és que hi va haver una participació i acceptació massiva de la campanya que s’evidencià tant a la nostra comarca com a la resta del país.
Per aquest motiu, tots els nens i les nenes de la Conca de Barberà van cantar en diferents formats la cançó “Mirall de Pau”, amb la música de David Melgar i la lletra de Joan Gibert, per fer una campanya en positiu a favor de l’educació musical a les escoles. L’èxit va ser rotund.
A l’Escola Les Muralles de Montblanc van sortir tots els alumnes del centre al pati a cantar conjuntament la cançó, fou un moment emocionant.
Al Col·legi Mare de Déu de la Serra de Montblanc es va llegir el manifest i, tot seguit, es van col·locar al voltant de la pista del pati tots els alumnes, des de P3 fins a 6è i l’escola Tilmar, i mentre anaven cantant la cançó també passava de mà en mà el logotip de Dóna la Nota. Ho van fer tots molt bé.
Tots els alumnes de l’Escola Martí Poch de l’Espluga de Francolí van cantar la cançó al Garber, envoltats de música i natura, ja que per aquesta data estava programada la sortida en aquest indret proper a la vila. Va ser molt especial poder compartir, grans i petits, una activitat musical tan bonica en aquest lloc.
Els alumnes de l’Escola Cor de Roure de Santa Coloma van fer un parell de cercles a la pista del pati, els alumnes de sisè que van a l’escola de música i el cap d’estudis els van acompanyar amb els seus instruments. Va ser molt emotiu.
El Col·legi Mare de Déu del Carme de Santa Coloma també va sumar-se al projecte, cantant col·lectivament “Mirall de Pau” al pati del centre.
A Sarral van sortir al pati tots els alumnes de l’escola Salvador Ninot, van llegir el manifest i, tot seguit, van cantar la cançó mentre lluïa la pancarta del logotip “Dóna la nota” que havien confeccionat els més grans de l’escola.
A la ZER Conca va ser un èxit. Tots els nens i les nenes de Solivella, Pira, Barberà i Rocafort de Queralt van cantar amb molta il·lusió. El mestre de música en aquell moment era a Barberà i va acompanyar la cançó amb la guitarra. Tota una experiència per recordar.
A les tres escoles de la ZER Poblet també es va viure amb molta intensitat.
Els alumnes més petits de l’Escola del Montgoi de Vilaverd van confeccionar una pancarta amb el lema “la música a l’escola no es toca” i van cantar conjuntament al pati mentre els alumnes més grans, asseguts en rotllana, feien un acompanyament rítmic amb gots.
A l’Escola de Blancafort van cantar tots al pati de l’escola, van fer un mosaic molt bonic amb el títol de la cançó i el nom del projecte i van il·lustrar alguns moments de la cançó amb dibuixos i cartells que ells mateixos havien elaborat.
I, finalment, els alumnes de l’Escola Mare de Déu dels Torrents de Vimbodí van cantar al vestíbul del centre i després al pati, acompanyats amb la guitarra i el piano pels seus mestres de música. Va ser molt emotiu.
La intenció del projecte “Dóna la nota” ha estat explicar al món que estimem la música, que és indispensable pel nostre dia a dia, que ens acompanya en molts moments importants de la vida i volem que continuï sent indispensable en l’educació dels nostres infants.
La iniciativa va sorgir arran de la LOMCE, que relega l’àrea de música a un bloc de matèries optatives, amb el perill que molts dels nostres alumnes puguin acabar l’ensenyament obligatori sense una educació musical.
El projecte “Dóna la nota” consistia a cantar la cançó “Mirall de Pau” el 6 de juny a les onze del matí als patis i les aules de les escoles simultàniament amb la resta de centres educatius de tot Catalunya. El fet és que hi va haver una participació i acceptació massiva de la campanya que s’evidencià tant a la nostra comarca com a la resta del país.
Per aquest motiu, tots els nens i les nenes de la Conca de Barberà van cantar en diferents formats la cançó “Mirall de Pau”, amb la música de David Melgar i la lletra de Joan Gibert, per fer una campanya en positiu a favor de l’educació musical a les escoles. L’èxit va ser rotund.
A l’Escola Les Muralles de Montblanc van sortir tots els alumnes del centre al pati a cantar conjuntament la cançó, fou un moment emocionant.
Al Col·legi Mare de Déu de la Serra de Montblanc es va llegir el manifest i, tot seguit, es van col·locar al voltant de la pista del pati tots els alumnes, des de P3 fins a 6è i l’escola Tilmar, i mentre anaven cantant la cançó també passava de mà en mà el logotip de Dóna la Nota. Ho van fer tots molt bé.
Tots els alumnes de l’Escola Martí Poch de l’Espluga de Francolí van cantar la cançó al Garber, envoltats de música i natura, ja que per aquesta data estava programada la sortida en aquest indret proper a la vila. Va ser molt especial poder compartir, grans i petits, una activitat musical tan bonica en aquest lloc.
Els alumnes de l’Escola Cor de Roure de Santa Coloma van fer un parell de cercles a la pista del pati, els alumnes de sisè que van a l’escola de música i el cap d’estudis els van acompanyar amb els seus instruments. Va ser molt emotiu.
El Col·legi Mare de Déu del Carme de Santa Coloma també va sumar-se al projecte, cantant col·lectivament “Mirall de Pau” al pati del centre.
A Sarral van sortir al pati tots els alumnes de l’escola Salvador Ninot, van llegir el manifest i, tot seguit, van cantar la cançó mentre lluïa la pancarta del logotip “Dóna la nota” que havien confeccionat els més grans de l’escola.
A la ZER Conca va ser un èxit. Tots els nens i les nenes de Solivella, Pira, Barberà i Rocafort de Queralt van cantar amb molta il·lusió. El mestre de música en aquell moment era a Barberà i va acompanyar la cançó amb la guitarra. Tota una experiència per recordar.
A les tres escoles de la ZER Poblet també es va viure amb molta intensitat.
Els alumnes més petits de l’Escola del Montgoi de Vilaverd van confeccionar una pancarta amb el lema “la música a l’escola no es toca” i van cantar conjuntament al pati mentre els alumnes més grans, asseguts en rotllana, feien un acompanyament rítmic amb gots.
A l’Escola de Blancafort van cantar tots al pati de l’escola, van fer un mosaic molt bonic amb el títol de la cançó i el nom del projecte i van il·lustrar alguns moments de la cançó amb dibuixos i cartells que ells mateixos havien elaborat.
I, finalment, els alumnes de l’Escola Mare de Déu dels Torrents de Vimbodí van cantar al vestíbul del centre i després al pati, acompanyats amb la guitarra i el piano pels seus mestres de música. Va ser molt emotiu.
La intenció del projecte “Dóna la nota” ha estat explicar al món que estimem la música, que és indispensable pel nostre dia a dia, que ens acompanya en molts moments importants de la vida i volem que continuï sent indispensable en l’educació dels nostres infants.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
