Any Vinyoli a l’Institut Martí l’Humà de Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’Institut Martí l’Humà ha organitzat una exposició de treballs sobre el poeta Joan Vinyoli a la Biblioteca Comarcal “Conangla i Fontanilles” de Montblanc. Es tracta d’una selecció de poemes visuals i poemes objecte que l’alumnat de primer i segon d’ESO ha realitzat seguint un programa d’activitats al voltant de l’obra poètica de Vinyoli. Des del dia 9 i fins dissabte 21 de juny, la mostra de treballs és oberta al públic per tal que es puguin apreciar les interpretacions que els joves han fet d’alguns dels poemes de l’autor, el centenari del naixement del qual se celebra enguany.
El treball sobre Joan Vinyoli es va iniciar amb motiu de la celebració de la Diada de Sant Jordi al nostre institut. Des del Departament de Català es va decidir de dedicar un espai de l’acte literari que s’organitza cada any a la celebració del centenari del naixement del poeta. A partir d’aquí, es va preparar la lectura de dos poemes “El campanar” i “Abans que neixi l’alba”, els quals van recitar diversos alumnes amb acompanyament musical de dues guitarres. El Departament de d’Educació Visual i Plàstica va iniciar la tasca de reinterpretació d’una selecció de poemes de Vinyoli a través de la poesia visual i els poemes objecte. Aquest treball es va fer amb alumnat de segon d’ESO. Durant el tercer trimestre, s’han dedicat les hores de “Club de lectura” i “Expressió escrita” a desenvolupar aquest mateix treball amb alumnat de primer d’ESO.
Entre els objectius d’aquesta activitat, destaquen dinamitzar les sessions de lectura a la biblioteca, llegir poesia, conèixer la biografia i el context social en què va escriure la seva obra Joan Vinyoli, comprendre i reflexionar sobre la temàtica i les idees essencials transmeses per l’autor en alguns dels seus poemes, crear sensacions en l’alumnat en llegir els textos poètics de Vinyoli, crear expressions plàstiques a partir d’aquestes sensacions viscudes i organitzar una exposició a la Biblioteca Comarcal “Conangla i Fontanilles” amb una mostra dels treballs realitzats durant el projecte.
El treball sobre Joan Vinyoli es va iniciar amb motiu de la celebració de la Diada de Sant Jordi al nostre institut. Des del Departament de Català es va decidir de dedicar un espai de l’acte literari que s’organitza cada any a la celebració del centenari del naixement del poeta. A partir d’aquí, es va preparar la lectura de dos poemes “El campanar” i “Abans que neixi l’alba”, els quals van recitar diversos alumnes amb acompanyament musical de dues guitarres. El Departament de d’Educació Visual i Plàstica va iniciar la tasca de reinterpretació d’una selecció de poemes de Vinyoli a través de la poesia visual i els poemes objecte. Aquest treball es va fer amb alumnat de segon d’ESO. Durant el tercer trimestre, s’han dedicat les hores de “Club de lectura” i “Expressió escrita” a desenvolupar aquest mateix treball amb alumnat de primer d’ESO.
Entre els objectius d’aquesta activitat, destaquen dinamitzar les sessions de lectura a la biblioteca, llegir poesia, conèixer la biografia i el context social en què va escriure la seva obra Joan Vinyoli, comprendre i reflexionar sobre la temàtica i les idees essencials transmeses per l’autor en alguns dels seus poemes, crear sensacions en l’alumnat en llegir els textos poètics de Vinyoli, crear expressions plàstiques a partir d’aquestes sensacions viscudes i organitzar una exposició a la Biblioteca Comarcal “Conangla i Fontanilles” amb una mostra dels treballs realitzats durant el projecte.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
