El Conseller Santi Vila, lliura els certificats de qualificació ambiental EMAS als alcaldes de la Conca de Barberà

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El projecte EMAS 22 ha estat pioner a Catalunya
 
El Conseller de Territori i Sostenibilitat, Sr. Santi Vila, va lliurar els certificats de qualificació ambiental EMAS a tots els alcaldes de la nostra comarca.
 
L’acte va tenir lloc divendres 13 de juny al migdia a la seu del Consell Comarcal de la Conca de Barberà i el van acompanyar la Directora General de Qualitat Ambiental, Sr. Assumpta Farran, Sr. Joaquim Nin, delegat del Govern a Tarragona, el president e.f. del Consell Comarcal, Sr. Josep Amill i el conseller comarcal de Medi Ambient, Sr. Joan Güell.
 
El lliurament dels certificats va estar el darrer esglaó d’un projecte que es va iniciar fa cinc anys, com una ferma aposta per la qualitat ambiental dins les administracions locals de la Conca de Barberà “EMAS 22”. Durant aquest temps s’han aconseguit moltes millores ambientals, d’organització, de compliment de normativa i d’altres més generals en cada municipi.
 
A partir d’ara aquest projecte s’ha de consolidar per assolir objectius més ambiciosos. S’han començat a treballar accions de recerca de fons a nivell europeu, promoció de central de compres entre els ajuntaments, estudis d’eficiència energètica i altres temes relacionats amb l’estalvi energètic.
 
El projecte ha estat finançat en un 95% per part de la Direcció General de Qualitat Ambiental mentre que el 5% restant ha estat aportat pel Consell Comarcal.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres