Èxit de la VI Setmana del Medi Ambient organitzada pel Consell Comarcal de la Conca de Barberà

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El servei de Medi Ambient del Consell Comarcal de la Conca de Barberà organitza la VI Setmana del Medi Ambient a la Conca de Barberà, la qual es va iniciar el dia 2 de juny i va finalitzar el dia 7 de juny de 2014, coincidint amb el dia Mundial del Medi Ambient. L’objectiu d’aquesta setmana és promoure activitats relacionades amb el medi ambient, amb la participació conjunta d’ajuntaments i ciutadans.
Dilluns 2 de juny, es va iniciar la setmana amb la presentació als mitjans de comunicació de la campanya “Supera’t, reciclar compensa”, a càrrec del conseller comarcal de Medi Ambient, el Sr. Joan Güell i Serra. La presentació va ser a les dotze del migdia al pati del Consell Comarcal. En aquesta presentació, s’exposà la totalitat de la campanya, que té una durada de dos anys, i que s’estendrà per tota la comarca, realitzant diferents actuacions a comerços, municipis i escoles. També es va presentar el reciclamòbil, que és una petita deixalleria mòbil que donarà servei a tota la Conca de Barberà.
Dijous dia 5 de juny a les vuit del vespre, es va realitzar la xerrada “De la terra a l’infinit”, amb Sessió Astronòmica a l’Ermita de Sant Josep de Montblanc, a càrrec de l’Associació Bocafoscant. L’acte va ser presentat pel Conseller Comarcal de Medi Ambient, el Sr. Joan Güell. Tota la sessió va tenir un gran èxit d’assistència i va generar un gran interès entre tots els assistents, els quals van poder veure en primer pla la lluna, Mart o Saturn, reconèixer galàxies i conèixer històries mitològiques relacionades amb l’espai profund.
Dissabte 7 de juny a dos quarts de sis de la tarda, es va realitzar al Castell de Barberà de la Conca la Jornada “El canvi climàtic i el cultiu de la vinya”. Aquesta jornada, organitzada pels Amics des Castell de Barberà de la Conca i que compta amb el suport del Consell Comarcal de la Conca de Barberà i l’Ajuntament de Barberà de la Conca, s’emmarca dins dels actes de celebració del Dia Internacional del Medi Ambient, i pretén ser un àmbit de reflexió i de discussió sobre totes aquestes qüestions.
L’acte de presentació va ser a càrrec del vicepresident del Consell Comarcal, el Sr. Josep Amill, i del president del la DO Conca de Barberà, el Sr. Carles Andreu i Domingo. La jornada va estar composta de tres ponències i, seguidament, es va donar torn al col·loqui, on es respongueren diferents preguntes. Al final del col·loqui, hi va haver un tast de vins de trepat.
També durant aquesta setmana, es van iniciar els punts d’informació, des dels quals s’informa i es reparteix material per fer la recollida selectiva de residus a la llar. El dia 6 de juny va ser el primer punt d’informació per a ciutadans a Montblanc, ubicat a la plaça Major durant tot el matí, i el dissabte el vam trobar a Solivella a la plaça Diputació. Aquests punts d’informació s’estendran durant tot el mes de juny i juliol a la immensa majoria de municipis de la Conca de Barberà.
Des del Servei de Medi Ambient del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, agraïm la participació dels assistents en els diferents actes i esperem que tothom hagi gaudit de la VI Setmana del Medi Ambient.
Dilluns 2 de juny, es va iniciar la setmana amb la presentació als mitjans de comunicació de la campanya “Supera’t, reciclar compensa”, a càrrec del conseller comarcal de Medi Ambient, el Sr. Joan Güell i Serra. La presentació va ser a les dotze del migdia al pati del Consell Comarcal. En aquesta presentació, s’exposà la totalitat de la campanya, que té una durada de dos anys, i que s’estendrà per tota la comarca, realitzant diferents actuacions a comerços, municipis i escoles. També es va presentar el reciclamòbil, que és una petita deixalleria mòbil que donarà servei a tota la Conca de Barberà.
Dijous dia 5 de juny a les vuit del vespre, es va realitzar la xerrada “De la terra a l’infinit”, amb Sessió Astronòmica a l’Ermita de Sant Josep de Montblanc, a càrrec de l’Associació Bocafoscant. L’acte va ser presentat pel Conseller Comarcal de Medi Ambient, el Sr. Joan Güell. Tota la sessió va tenir un gran èxit d’assistència i va generar un gran interès entre tots els assistents, els quals van poder veure en primer pla la lluna, Mart o Saturn, reconèixer galàxies i conèixer històries mitològiques relacionades amb l’espai profund.
Dissabte 7 de juny a dos quarts de sis de la tarda, es va realitzar al Castell de Barberà de la Conca la Jornada “El canvi climàtic i el cultiu de la vinya”. Aquesta jornada, organitzada pels Amics des Castell de Barberà de la Conca i que compta amb el suport del Consell Comarcal de la Conca de Barberà i l’Ajuntament de Barberà de la Conca, s’emmarca dins dels actes de celebració del Dia Internacional del Medi Ambient, i pretén ser un àmbit de reflexió i de discussió sobre totes aquestes qüestions.
L’acte de presentació va ser a càrrec del vicepresident del Consell Comarcal, el Sr. Josep Amill, i del president del la DO Conca de Barberà, el Sr. Carles Andreu i Domingo. La jornada va estar composta de tres ponències i, seguidament, es va donar torn al col·loqui, on es respongueren diferents preguntes. Al final del col·loqui, hi va haver un tast de vins de trepat.
També durant aquesta setmana, es van iniciar els punts d’informació, des dels quals s’informa i es reparteix material per fer la recollida selectiva de residus a la llar. El dia 6 de juny va ser el primer punt d’informació per a ciutadans a Montblanc, ubicat a la plaça Major durant tot el matí, i el dissabte el vam trobar a Solivella a la plaça Diputació. Aquests punts d’informació s’estendran durant tot el mes de juny i juliol a la immensa majoria de municipis de la Conca de Barberà.
Des del Servei de Medi Ambient del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, agraïm la participació dels assistents en els diferents actes i esperem que tothom hagi gaudit de la VI Setmana del Medi Ambient.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
