Els Gegants de la Conca es trobaran a l’Espluga

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Aquest dissabte 12 de juliol, els Gegants de la Conca de Barberà celebraran la IX Trobada al municipi de l’Espluga de Francolí després que l’any passat aquesta es realitzés a Senan.
Aquesta serà una jornada organitzada des de l’Associació Cultural de Grallers, Gegants i Nans de l’Espluga, amb col·laboració de l’Ajuntament. Una trobada fruit de la iniciativa dels “Amics dels Gegants” de Montblanc quan el 1997 van acollir la primera trobada de la comarca, tot i que la iniciativa no es va seguir fins al 2007, represa per l’Associació de Geganters de Santa Coloma de Queralt.
Després que l’any passat la geganta Spluc fos escollida Pubilla de la Conca 2014, l’Espluga ha estat l’encarregada d’organitzar la novena edició de la trobada, una trobada que començarà a les sis de la tarda del dissabte amb la plantada de gegants a la plaça de l’Església. Mitja hora més tard, es farà la cercavila pels carrers i places de l’Espluga; un cop arribats altre cop a la plaça de l’Església, es farà la presentació i els balls de les colles.
Les colles participants aquest dissabte a l’Espluga seran els Gegants del barri de Montserrat de Montblanc, els Veguers dels Amics dels Gegants de Montblanc, els gegants de Barberà de la Conca, la Gegantona Piponeta i Grallers la Palanca de Vimbodí i Poblet, els Gegants de Vimbodí i Poblet, els Gegants de Senan, els Gegants de l’Espluga i Grallers i Nans, els Gegants de la Santíssima Trinitat de l’Espluga i l’Àliga i Drac petits de Montblanc.
També serà en aquest acte que es coneixerà la pubilla 2015 i, per tant, la població que acollirà la trobada l’any vinent.
Aquesta serà una jornada organitzada des de l’Associació Cultural de Grallers, Gegants i Nans de l’Espluga, amb col·laboració de l’Ajuntament. Una trobada fruit de la iniciativa dels “Amics dels Gegants” de Montblanc quan el 1997 van acollir la primera trobada de la comarca, tot i que la iniciativa no es va seguir fins al 2007, represa per l’Associació de Geganters de Santa Coloma de Queralt.
Després que l’any passat la geganta Spluc fos escollida Pubilla de la Conca 2014, l’Espluga ha estat l’encarregada d’organitzar la novena edició de la trobada, una trobada que començarà a les sis de la tarda del dissabte amb la plantada de gegants a la plaça de l’Església. Mitja hora més tard, es farà la cercavila pels carrers i places de l’Espluga; un cop arribats altre cop a la plaça de l’Església, es farà la presentació i els balls de les colles.
Les colles participants aquest dissabte a l’Espluga seran els Gegants del barri de Montserrat de Montblanc, els Veguers dels Amics dels Gegants de Montblanc, els gegants de Barberà de la Conca, la Gegantona Piponeta i Grallers la Palanca de Vimbodí i Poblet, els Gegants de Vimbodí i Poblet, els Gegants de Senan, els Gegants de l’Espluga i Grallers i Nans, els Gegants de la Santíssima Trinitat de l’Espluga i l’Àliga i Drac petits de Montblanc.
També serà en aquest acte que es coneixerà la pubilla 2015 i, per tant, la població que acollirà la trobada l’any vinent.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
