La Conca recupera selectivament gairebé la meitat dels residus que genera

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat dilluns 7 de juliol es va presentar l’informe trimestral de producció de residus municipals de la Conca de Barberà, amb dades corresponents al segon trimestre d’aquest 2014.
Segons s’apunta a l’informe, durant el segon trimestre de 2014 s’han recollit un total 2.558 tones de residus sòlids urbans a la comarca, una xifra 1,99% menor al mateix període del 2013. Aquesta davallada dels residus, es veu pal·liada pel manteniment de la recollida de residus en les deixalleries, i envasos, que és l’única fracció que augmenta i que respon més positivament en aquests temps desfavorables.
També en aquest trimestre, s’han recollit un total de 1.238 tones de residus recollits selectivament, en aquest cas, les xifres també ens mostren una tendència a reduir el rebuig enfront de l’augment de la recollida selectiva.
Fent especial èmfasi en la recollida selectiva de matèria orgànica (restes de menjar i restes vegetals de mida petita) s’ha mantingut, tenint un percentatge de recuperació del 44,23%.
Com a fet destacable, és que els impropis que es troben a la matèria orgànica s’han reduït considerablement.
Podem dir que la tendència de la població a recollir selectivament les seves escombraries s’ha consolidat, ja que, de tots els residus que generem, en recuperem quasi bé la meitat selectivament, de fet, la comarca està en un 48,42 % de recuperació de residus, i la causa és que els residus que van a parar a l’abocador s’estan reduint considerablement, i aquests es recullen separadament en els contenidors de recollida selectiva.
Segons s’apunta a l’informe, durant el segon trimestre de 2014 s’han recollit un total 2.558 tones de residus sòlids urbans a la comarca, una xifra 1,99% menor al mateix període del 2013. Aquesta davallada dels residus, es veu pal·liada pel manteniment de la recollida de residus en les deixalleries, i envasos, que és l’única fracció que augmenta i que respon més positivament en aquests temps desfavorables.
També en aquest trimestre, s’han recollit un total de 1.238 tones de residus recollits selectivament, en aquest cas, les xifres també ens mostren una tendència a reduir el rebuig enfront de l’augment de la recollida selectiva.
Fent especial èmfasi en la recollida selectiva de matèria orgànica (restes de menjar i restes vegetals de mida petita) s’ha mantingut, tenint un percentatge de recuperació del 44,23%.
Com a fet destacable, és que els impropis que es troben a la matèria orgànica s’han reduït considerablement.
Podem dir que la tendència de la població a recollir selectivament les seves escombraries s’ha consolidat, ja que, de tots els residus que generem, en recuperem quasi bé la meitat selectivament, de fet, la comarca està en un 48,42 % de recuperació de residus, i la causa és que els residus que van a parar a l’abocador s’estan reduint considerablement, i aquests es recullen separadament en els contenidors de recollida selectiva.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
