Els Amics dels Gegants de Montblanc portaran la cultura catalana a Romania

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Els Amics dels Gegants de montblanc participaran del 5 al 12 d’agost al 27è Aplec Internacional que organitza AdiFolk, en aquesta ocasió, a Romania.

Els montblanquins hi viatjaran amb Els Veguers de Montblanc i, per primera vegada, amb la Mulasseta de Montblanc.

Cada edició de l’Aplec Internacional compta amb la participació d’una vintena de grups folklòrics del territori, cosa que representa un total aproximat de 500 actuants, als quals encara cal sumar els més de 1.000 acompanyants que també formen l’expedició catalana.

Els Amics dels Gegants de Montblanc van participar-hi per primera vegada l’any 2003 a la ciutat de Manchester, al Regne Unit. I també han estat presents en les edicions celebrades a Malmö (Suècia), en aquella ocasió portant En Treball i Na Cultura amb motiu de l’honor de ser la “Ciutat Gegantera de Catalunya 2006”; el 2007 els Grallers dels Amics dels Gegants van acompanyar de nou els Gegants de Catalunya amb la colla de Sant Joan Despí a Frankfurt (Alemanya); el 2008, amb la Mulassa de Montblanc varen viatjar fins a la ciutat de Tallinn (Estònia); l’any 2010, l’expedició conjunta dels Veguers i la Mulassa de Montblanc van estar a l’Aplec celebrat a Cracòvia (Polònia); la ciutat italiana de Verona, l’estiu del 2013 va acollir la darrera edició, amb la participació dels Veguers i la Mulassa de Montblanc.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres