El Govern promou l’alimentació saludable entre els escolars de Catalunya

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Govern ha autoritzat el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) a destinar 474.824 euros a la convocatòria 2014 d’ajuts per a la promoció i el subministrament de fruites a l’alumnat de centres escolars del curs 2014-2015.

Aquests ajuts s’inscriuen en el marc del Pla de consum de fruita, que es va posar en marxa el curs 2009-2010, i que té com a objectiu contribuir a promoure els hàbits alimentaris saludables entre la població infantil, associar-los a la dieta mediterrània, i reduir els nivells d’obesitat infantil.

Com a novetats per al proper curs escolar, que s’iniciarà al setembre, la convocatòria per participar en l’esmentat Pla de consum de fruita a les escoles 2014-2015 incorporarà més cursos que se’n podran beneficiar. En concret, és previst incorporar educació infantil de 3 a 6 anys i el cicle superior de primària de 10 a 12 anys. D’aquesta manera, s’incrementarà el nombre d’alumnes beneficiats fins a arribar a 400.000 nens. I tot plegat, gràcies a una millora del finançament dels fons europeus que incrementa el grau de finançament fins al 75%.

Durant el curs 2013-2014, han participat en el Pla més de 170.000 alumnes de 1.354 escoles de Catalunya i s’han repartit més de 415 tones de fruita.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres