Barcelona acollirà al setembre una exposició retrospectiva de Terrània

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Del 2 de setembre al 3 d’octubre Barcelona acollirà la primera exposició retrospectiva de Terrània, el Festival Internacional de Ceràmica de Montblanc. Tindrà lloc a la seu de l’Associació de Ceramistes de Catalunya, un indret molt cèntric de la capital del país, a tocar de les Rambles.
La iniciativa va sorgir de l’ACC en reconeixement a la trajectòria del festival que s’inicià a Montblanc l’any 2003 i que enguany arriba a la dotzena edició, prevista per als dies 26, 27 i 28 de setembre.
Les peces que s’exposaran són del fons artístic que l’Ajuntament de Montblanc ha anat adquirint al llarg de les onze edicions celebrades fins ara i que consta de prop de mig centenar de peces d’allò més variades. És un fons de gran qualitat que evidencia la categoria dels ceramistes que any rere anys tenen a l’antiga església de Sant Francesc un dels principals punt de trobada a Catalunya.
Els dos primers anys l’Ajuntament va adquirir les peces després de fer una selecció entre els participants al festival. A partir de la tercera edició l’adquisició es fa en funció d’una elecció que fan els propis ceramistes participants, és a dir és un premi a la millor obra exposada. Aquesta part del fons té peces d’autors catalans, espanyols, anglesos, belgues, francesos i txecs.
A més, el fons es complementa amb peces dels ceramistes als quals s’ha dedicat l’exposició central del festival, en aquest cas bàsicament catalans, i de peces que s’han elaborat durant les demostracions del festival (torn, modelat, forns experimentals...).
Ara mateix tot aquest fons està repartit i no ha tingut ocasió de lluir com ho farà a l’exposició del mes de setembre. Una part es guarda en magatzems i hi ha algunes peces que es poden veure a l’Oficina de Turisme. Així, doncs, en ocasió de l’exposició es donarà sentit a la col·lecció i al mateix temps se’n destacarà el seu valor artístic.
A l’exposició no s’hi traslladarà la totalitat de les peces. S’hi podran veure les més petites, i per tant les més fàcils de bellugar, i les d’autors internacionals, ja que l’obra dels autors catalans és la que habitualment s’exposa a la seu de l’ACC.
L’exposició s’inaugurarà a les 7 de la tarda del dimarts 2 de setembre i comptarà amb la presència de l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu; la regidora de Turisme, Ariadna Ferrer; i el president de l’Associació de Ceramistes de Catalunya, Claudi de José qui, a més, serà l’encarregat d’inaugurar la dotzena edició de Terrània.
La iniciativa va sorgir de l’ACC en reconeixement a la trajectòria del festival que s’inicià a Montblanc l’any 2003 i que enguany arriba a la dotzena edició, prevista per als dies 26, 27 i 28 de setembre.
Les peces que s’exposaran són del fons artístic que l’Ajuntament de Montblanc ha anat adquirint al llarg de les onze edicions celebrades fins ara i que consta de prop de mig centenar de peces d’allò més variades. És un fons de gran qualitat que evidencia la categoria dels ceramistes que any rere anys tenen a l’antiga església de Sant Francesc un dels principals punt de trobada a Catalunya.
Els dos primers anys l’Ajuntament va adquirir les peces després de fer una selecció entre els participants al festival. A partir de la tercera edició l’adquisició es fa en funció d’una elecció que fan els propis ceramistes participants, és a dir és un premi a la millor obra exposada. Aquesta part del fons té peces d’autors catalans, espanyols, anglesos, belgues, francesos i txecs.
A més, el fons es complementa amb peces dels ceramistes als quals s’ha dedicat l’exposició central del festival, en aquest cas bàsicament catalans, i de peces que s’han elaborat durant les demostracions del festival (torn, modelat, forns experimentals...).
Ara mateix tot aquest fons està repartit i no ha tingut ocasió de lluir com ho farà a l’exposició del mes de setembre. Una part es guarda en magatzems i hi ha algunes peces que es poden veure a l’Oficina de Turisme. Així, doncs, en ocasió de l’exposició es donarà sentit a la col·lecció i al mateix temps se’n destacarà el seu valor artístic.
A l’exposició no s’hi traslladarà la totalitat de les peces. S’hi podran veure les més petites, i per tant les més fàcils de bellugar, i les d’autors internacionals, ja que l’obra dels autors catalans és la que habitualment s’exposa a la seu de l’ACC.
L’exposició s’inaugurarà a les 7 de la tarda del dimarts 2 de setembre i comptarà amb la presència de l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu; la regidora de Turisme, Ariadna Ferrer; i el president de l’Associació de Ceramistes de Catalunya, Claudi de José qui, a més, serà l’encarregat d’inaugurar la dotzena edició de Terrània.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
