Monòlegs i poesia protagonistes de les primeres nits d’estiu a la fresca a Montblanc

Montblanc

Una de les Nits d'estiu realitzades
Una de les Nits d'estiu realitzades
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Els monòlegs i la poesia han estat els protagonistes de les primeres nits d’estiu a Montblanc. La novetat d’aquest any ha estat el canvi d’ubicació i la programació. Enguany les actuacions s’han amenitzat amb una explicació i tast de diferents cellers DO Conca de Barberà.

La primera nit va anar a càrrec del monologuista Albert Boira i el passat dijous Sílvia Bel i Sílvia Comes van portar a l’escenari l’espectacle Esperit Vinyoli, un viatge a l’essència poètica de Joan Vinyoli a través dels seus versos entorn el món del vi i les begudes espirituoses, que seran el fil conductor que ens portarà a la taverna de la seva literatura i als grans temes de l’obra vinyoliana: l’amor, la poètica, el temps, solitud i la mort. Els cellers Vidbertus i Gatzara Vins van ser els encarregats de posar la nota d’olor i color amb els seus vins.
 
Aquesta setmana, dijous 7 d’agost el grup Origen, una jove banda de la Conca de Barberà. És un grup de pop català, que combina la cançó d'autor amb elements de la música clàssica. El grup neix de la mà de David Potau (veu i guitarra) i Judit García (violoncel i veus) al 2010 a la Conca de Barberà i actualment van acompanyats de Manolo Lopez (contrabaix), Edoardo Piras (piano) i Laia Anglada (bateria).

Les seves cançons expliquen detalls de la vida quotidiana que freqüentment passen desapercebuts, i sovint les amaneixen amb un punt de crítica. Els arranjaments, són a partir d’instruments clàssics però amb melodies senzilles i fresques.

La presentació del vi anirà a càrrec del celler de la Raquel i la Marta Vins de pedra que serà l’encarregat de posar l’olor i el color a la vetllada. Vins de Pedra és un projecte personal de Marta Pedra. És també un retrobament amb el seus orígens. L’olor del celler amb els vins fermentant, les mans negres tenyides de vi, el frenètic soroll de les ampolles quan s’etiqueten... Totes aquestes sensacions són retrobades per aquesta jove enòloga. El besavi de la Marta era enòleg en aquestes contrades tarragonines. Viatjava de celler en celler, tastant aquesta tina o aquella bóta. Aquesta estima per les vinyes i el vi sembla haver-se transmès latent i silenciosament de generació en generació fins arribar a la Marta.

Dijous 14 d’agost l’Associació Juvenil està organitzant Wine&Music KM 0, una vetllada de tarda nit amb músics i vins de la Conca de Barberà.

Dijous 21 d’agost el grup del baix Empordà Decalaix , una grup fundat per Mireia Mena Casals, Gemma Pla Padrós i Lurdes Rimalló Fabrelles, va néixer el setembre del 2001 a l'Alt Empordà a l'entorn de l'Aula de Música Tradicional i Popular de Figueres.

De Calaix es nodreix de cançons apreses de viva veu o bé extretes de manuscrits i cançoners. Amb un esperit obert a la creació actual, el grup atent als nous corrents musicals, incorpora influències de diversos gèneres i introdueix en les lletres d'algunes composicions referències a realitats socials candents.

El Celler Mas Foraster posarà la nota de color amb la presentació d’un dels seus vins. El celler, familiar, que elaboren vins únicament amb els raïms que cultiven a les seves vinyes. Cerquen en els seus vins la màxima expressió que els dóna la terra; vins amb caràcter i profund aroma mediterrani, que combinen equilibri i elegància. Per fer-ho utilitzen una agricultura integrada amb el medi natural i tenen el compromís de no augmentar mai la producció per cep i per tant els seus vins sempre seran d'una producció limitada, doncs creuen que és l 'única manera de garantir-ne la millor qualitat.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres