Catalunya reutilitza prop de 27 hm3 d'aigua regenerada durant el 2013 per a usos ambientals, agrícoles, industrials, recreatius i municipals

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
S’evita així extreure del medi natural aquest volum d’aigua, molt similar a l’emprat el 2012, amb el consegüent benefici mediambiental
Cal destacar que durant 2013 s’han afegit els usos industrials amb un volum d’1,37 hm3, arran de l’aigua procedent del terciari de la depuradora de Vila-seca i Salou
Cal destacar que durant 2013 s’han afegit els usos industrials amb un volum d’1,37 hm3, arran de l’aigua procedent del terciari de la depuradora de Vila-seca i Salou
S’han reutilitzat, durant l’any 2013, prop de 27 hectòmetres cúbics d’aigua regenerada, segons dades de l’Agència Catalana de l’Aigua. Aquest cabal, molt similar al registrat durant 2012, s’obté sotmetent l’aigua sanejada a les depuradores públiques catalanes a un tractament de regeneració perquè assoleixi els nivells requerits per al seu ús posterior, tal i com estableix el Reial Decret 1620/2007.
D’aquesta manera s’evita extreure del medi els 27 hm3 de consums que es satisfan amb l’aigua regenerada, amb el consegüent benefici mediambiental.
Aquesta aigua regenerada s’ha destinat a reg -agrícola, de zones urbanes i camps de golf-, neteja de carrers, recàrrega d’aqüífers, generació de cabals de manteniment i usos industrials entre d’altres.
D’aquests prop de 27 hectòmetres, 18 s’han destinat a usos ambientals, 5 a usos recreatius, prop de 2 per a usos agrícoles, prop d’1,4 per a usos industrials i 0,4 a usos municipals.
Cal tenir en compte que s’han mantingut, respecte els anys immediatament anteriors, els volums reutilitzats per usos agrícoles i municipals, mentre que els volums destinats a usos ambientals i recreatius han disminuït lleugerament.
Cal destacar que durant 2013 s’han afegit els usos industrials amb un volum d’1,37 hm3. Aquesta quantitat d‟aigua regenerada prové del terciari de la depuradora de Vila-seca/Salou, on a l’aigua depurada procedent de les depuradores de Tarragona i de Vilaseca i Salou se li aplica un tractament de regeneració i posteriorment un altre tractament de doble osmosi per tal d’adequar la seva qualitat a les necessitats de les empreses del polígon petroquímic de Tarragona.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
