L'espai de La Farinera de Santa Coloma ha obert les portes
Durant el matí del dissabte 17 de desembre els Colomins i Colomines han pogut veure el procés de transformació museística i a la tarda les institucions han visitat l'espai emblemàtic de la vila

L’ajuntament de Santa Coloma de Queralt va organitzar dissabte passat, 17 de desembre, una jornada de portes obertes per visitar la Farinera de Santa Coloma de Queralt.
La jornada, durant el matí de 12 a 14 h, va servir per ensenyar als veïns i veïnes de la vila les reformes i l'adequació de l'edifici de “La Farinera” de Santa Coloma de Queralt. Un conjunt patrimonial molt singular, donat a l'ajuntament per una família de Santa Coloma, i que romania intacte des del 2003 que va tancar la seva activitat industrial. La Farinera ha estat testimoni de l’impuls industrial de Santa Coloma de Queralt que es donà al segle passat i, que l’ajuntament té la voluntat de tornar-lo a transformar en un espai viu. El fet que conservi tota la maquinària permet poder detallar tot el procés d’elaboració de la farinera, i li confereix un potencial museístic inqüestionable.
El procés, que ha estat madurant per tal de materialitzar el projecte de crear un museu a l’actual farinera, dona lloc a un projecte de transformació de l'edifici en museu, des d’on també es pot fer visible el posicionament del municipi al voltant del cereal. Ara, fet realitat, l’espai museïtzat acollirà visites, dinàmiques o taller, per tal de convertir-se en centre dinamitzador de la cultura i el territori, que durant el gener ja començarà la seva activitat.
Durant el matí s’ha obert les portes als veïns i veïnes de Santa Coloma de Queralt i altre públic. A la tarda, a les 16 h, hi ha hagut un acte institucional al qual hi ha assistit el conseller de Territori del Govern, Juli Fernández i representants de la Diputació i del territori, com la Carme Ferrer, l'alcalde de Santa Coloma de Queralt, Ramon Mullerat i la Regidoria de Patrimoni, Turisme i Comunicació, Montse Oranias.
