Montblanc inaugura la rehabilitació de l’antic convent de Sant Francesc

La jornada ha inclòs l’explicació tècnica de les obres, la descoberta d’una placa commemorativa, portes obertes, un brindis al claustre i un concert amb la Banda de Música Verge de la Serra i Joan Rovira

Montblanc

Montblanc inaugura la rehabilitació de l’antic convent de Sant Francesc
Montblanc inaugura la rehabilitació de l’antic convent de Sant Francesc
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Montblanc ha inaugurat aquest 27 de juny les obres de rehabilitació de l’antic convent de Sant Francesc, un dels edificis patrimonials més emblemàtics de la vila. L’actuació ha permès posar al dia aquest espai històric i convertir-lo en un equipament més funcional, adaptat a les necessitats actuals i preparat per continuar acollint activitat social i cultural.

La jornada inaugural ha començat amb una explicació de la restauració a càrrec dels equips tècnics responsables de l’obra i del regidor de patrimoni Oriol Pallisó, que han detallat els principals treballs realitzats en els darrers mesos. Tot seguit, s’ha fet la inauguració institucional, la descoberta de la placa commemorativa, una jornada de portes obertes i un brindis al claustre.

La rehabilitació ha estat una actuació integral després de gairebé nou mesos d’obres. Els treballs han inclòs la restauració de les façanes interiors i exteriors, l’obertura de nous accessos i la instal·lació de terra radiant a la nau central. També s’ha intervingut a la coberta del claustre, una de les parts més delicades de l’edifici, que presentava problemes de filtracions i humitats.

Un dels elements destacats de l’actuació ha estat la recuperació de les pintures policromades medievals de l’enteixinat, datades del segle XIII, que s’han restaurat i consolidat per fer-les més visibles. Les obres també han permès arranjar l’antiga capella, que es convertirà en un nou espai polivalent.

El projecte ha comptat amb una subvenció de prop de 3 milions d’euros del Ministeri d’Indústria i Turisme. Durant el procés, l’Ajuntament de Montblanc també ha aconseguit que la Generalitat, propietària de l’edifici, concedeixi l’ús de Sant Francesc al consistori durant 75 anys, un pas considerat clau per continuar optant a noves ajudes i seguir millorant l’equipament.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres