El SIAD commemora el Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Des del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) de la Conca de Barberà del Consell Comarcal s’han organitzat diverses activitats de commemoració per al Dia 25 de novembre, dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones.
A partir del dimarts 25 de novembre, al pati central del Consell Comarcal hi haurà l’exposició “Violència masclista en la parella: desmuntem mites?”, una exposició editada des de l’Institut Català de les Dones (ICD) que proposa revisar alguns mites de l’amor romàntic i de la violència masclista i convida a la reflexió per transformar aquests mites i creences i avançar, així, vers unes relacions lliures de violència masclista. Aquesta exposició restarà al Consell Comarcal de la Conca de Barberà fins al dia 5 de desembre i posteriorment la trobareu a l’Antic Hospital de l’Espluga de Francolí fins al 18 de desembre.
A més, el mateix dimarts 25 de novembre us invitem a posar-vos el llaç lila que trobareu al Consell Comarcal, com a símbol de lluita per a l’eliminació de la violència masclista, i així manifestar el vostre rebuig vers aquest fet.
El dijous 27 de novembre, a les 17.30 h al Consell Comarcal, es realitzarà la xerrada “Violència envers les dones, en parlem?” a càrrec de les tècniques del Servei d’Intervenció Especialitzada (SIE). Aquesta xerrada taller està dirigida a tothom interessat a estar més informat sobre la violència masclista i de gènere, els estereotips i rols de gènere, les diferents formes de violència, els serveis i recursos d’atenció, etc.
D’altra banda, també es realitzaran diverses activitats de teatre fòrum amb els alumnes de 3r i/o 4t d’ESO dels instituts de la comarca, amb l’obra de teatre És de conya? que tracta sobre l’amor i la violència de gènere. Aquest teatre fòrum és una activitat cofinançada pel l’ICD i cada un dels 3 ajuntaments on hi ha l’institut: Montblanc, l’Espluga de Francolí i Santa Coloma de Queralt . D’altra banda, els alumnes de 3r d’ESO rebran el díptic informatiu “Estimar No Fa Mal”, el dia 25 de novembre.
El SIAD és un servei que ofereix informació, orientació i assessorament en tots els aspectes relacionats en els àmbits laborals, socials, personals i familiars a totes les dones de la Conca de Barberà, independentment de la seva edat, situació personal o procedència. El trobareu al Consell Comarcal (C/ St. Josep 18), al telèfon 977 86 12 32 o bé per correu electrònic a: [email protected].
A partir del dimarts 25 de novembre, al pati central del Consell Comarcal hi haurà l’exposició “Violència masclista en la parella: desmuntem mites?”, una exposició editada des de l’Institut Català de les Dones (ICD) que proposa revisar alguns mites de l’amor romàntic i de la violència masclista i convida a la reflexió per transformar aquests mites i creences i avançar, així, vers unes relacions lliures de violència masclista. Aquesta exposició restarà al Consell Comarcal de la Conca de Barberà fins al dia 5 de desembre i posteriorment la trobareu a l’Antic Hospital de l’Espluga de Francolí fins al 18 de desembre.
A més, el mateix dimarts 25 de novembre us invitem a posar-vos el llaç lila que trobareu al Consell Comarcal, com a símbol de lluita per a l’eliminació de la violència masclista, i així manifestar el vostre rebuig vers aquest fet.
El dijous 27 de novembre, a les 17.30 h al Consell Comarcal, es realitzarà la xerrada “Violència envers les dones, en parlem?” a càrrec de les tècniques del Servei d’Intervenció Especialitzada (SIE). Aquesta xerrada taller està dirigida a tothom interessat a estar més informat sobre la violència masclista i de gènere, els estereotips i rols de gènere, les diferents formes de violència, els serveis i recursos d’atenció, etc.
D’altra banda, també es realitzaran diverses activitats de teatre fòrum amb els alumnes de 3r i/o 4t d’ESO dels instituts de la comarca, amb l’obra de teatre És de conya? que tracta sobre l’amor i la violència de gènere. Aquest teatre fòrum és una activitat cofinançada pel l’ICD i cada un dels 3 ajuntaments on hi ha l’institut: Montblanc, l’Espluga de Francolí i Santa Coloma de Queralt . D’altra banda, els alumnes de 3r d’ESO rebran el díptic informatiu “Estimar No Fa Mal”, el dia 25 de novembre.
El SIAD és un servei que ofereix informació, orientació i assessorament en tots els aspectes relacionats en els àmbits laborals, socials, personals i familiars a totes les dones de la Conca de Barberà, independentment de la seva edat, situació personal o procedència. El trobareu al Consell Comarcal (C/ St. Josep 18), al telèfon 977 86 12 32 o bé per correu electrònic a: [email protected].
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
