El SIAD commemora el Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones

Llaç lila que trobareu al Consell Comarcal
Llaç lila que trobareu al Consell Comarcal
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Des del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) de la Conca de Barberà del Consell Comarcal s’han organitzat diverses activitats de commemoració per al Dia 25 de novembre, dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones.

A partir del dimarts 25 de novembre, al pati central del Consell Comarcal hi haurà l’exposició “Violència masclista en la parella: desmuntem mites?”, una exposició editada des de l’Institut Català de les Dones (ICD) que proposa revisar alguns mites de l’amor romàntic i de la violència masclista i convida a la reflexió per transformar aquests mites i creences i avançar, així, vers unes relacions lliures de violència masclista. Aquesta exposició restarà al Consell Comarcal de la Conca de Barberà fins al dia 5 de desembre i posteriorment la trobareu a l’Antic Hospital de l’Espluga de Francolí fins al 18 de desembre.

A més, el mateix dimarts 25 de novembre us invitem a posar-vos el llaç lila que trobareu al Consell Comarcal, com a símbol de lluita per a l’eliminació de la violència masclista, i així manifestar el vostre rebuig vers aquest fet.

El dijous 27 de novembre, a les 17.30 h al Consell Comarcal, es realitzarà la xerrada “Violència envers les dones, en parlem?” a càrrec de les tècniques del Servei d’Intervenció Especialitzada (SIE). Aquesta xerrada taller està dirigida a tothom interessat a estar més informat sobre la violència masclista i de gènere, els estereotips i rols de gènere, les diferents formes de violència, els serveis i recursos d’atenció, etc.

D’altra banda, també es realitzaran diverses activitats de teatre fòrum amb els alumnes de 3r i/o 4t d’ESO dels instituts de la comarca, amb l’obra de teatre És de conya? que tracta sobre l’amor i la violència de gènere. Aquest teatre fòrum és una activitat cofinançada pel l’ICD i cada un dels 3 ajuntaments on hi ha l’institut: Montblanc, l’Espluga de Francolí i Santa Coloma de Queralt . D’altra banda, els alumnes de 3r d’ESO rebran el díptic informatiu “Estimar No Fa Mal”, el dia 25 de novembre.

El SIAD és un servei que ofereix informació, orientació i assessorament en tots els aspectes relacionats en els àmbits laborals, socials, personals i familiars a totes les dones de la Conca de Barberà, independentment de la seva edat, situació personal o procedència. El trobareu al Consell Comarcal (C/ St. Josep 18), al telèfon 977 86 12 32 o bé per correu electrònic a: [email protected].
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres